مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی از رشد 13 درصدی داوطلبان اهدای خون در نوروز 91 خبر داد.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از مشهد، به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان‌رضوی، محمد اسماعیل خیامی، گفت: در ایام نوروز از 29 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین سال جاری تعداد 4 هزار و 392 نفر داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: از این میان تعداد 3 هزار و 57 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: تعداد داوطلبان اهدای خون استان در ایام نوروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد و تعداد اهداکنندگان خون استان 5 درصد رشد داشته است.

خیامی تاکید کرد: همچنین 44 درصد اهداکنندگان خون نوروزی استان را اهداکنندگان مستمر و 35 درصد آنان را اهداکنندگان نخستین اهدا کننده شامل شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی ادامه داد: 95 درصد اهداکنندگان نوروزی استان از آقایان و 5 درصد نیز از بانوان بودند.

خیامی تصریح کرد: تعداد داوطلبان اهدای خون نوروزی در 3 پایگاه فعال مشهد 3 هزار و 327 نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: از این میان 2 هزار و 240 نفر  خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه 8 درصد افزایش داشته است.

خیامی افزود: در ایام نوروز نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به فرآورده‌های خونی به طور مطلوب و به موقع تامین شد و ذخیره قابل قبولی از فرآورده‌های خونی نیز حاصل شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی با تشکر از مردم در مشارکت این امر خداپسندانه، تاکید کرد: با توجه به نیاز مداوم به همه گروه‌های خونی، در طول سال نیز با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون بیماران نیازمند را یاری کنند./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.