موفقیت و پیشرفت کشور در عرصه های علمی دنیا حاصل مدیریت دستاوردهای علمي است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، دکتر تقی پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مراسم افتتاح آزمایشگاه های جدید مرکز تحقیقات صنايع انفورمایتک ایران در شهرک صنعتی پرندگفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی است و با جهت گیری درگسترش توسعه صنعتی و تولید صنعتی یکی از راهبردهای اساسی کشور است.
 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث کارآفرینی درکشور افزود: ما باید امروزه بسیار دلگرم باشیم از اینکه امروز کاره تولید و ارتقا کیفیت درگفتمان مقام معظم رهبری تبدیل به یک گفتمان غالب شده است و ایشان توجه جدی به بحث تولید و ارتقاء کیفیت مسئولین در سال تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی باشد و ما باید برای رسیدن به رتبه اول منطقه از لحاظ علمی و اقتصادی با سرعت حرکت کنیم تا به این مقام دست پیدا کنیم.
وی افزود: امروزه استانداردها سرمایه اصلی صنعت هستند و امروزه کشور در مسیر رسیدن به تولیدات بومی به این زیرساختها نیاز دارد.
وی ادامه داد: سطح و اندازه بسیاری از کارها از سطح یک کشور بالاتر است و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری باید تولیدات ما صادارت محور باشد و اینگونه کارهای تکنولوژی بالا هم همینطور است و با توانمندی هایی که در کشور وجود دارد این موضوعات می تواند در قالب کارهای منطقه ای اعضای تدوین استاندارد به دست یک سری از کشورهای محدود را بشکنیم.

*حضور در مجامع بین المللی برای کشور ما مهم است
دکتر تقی پور در ادامه گفت: اگر ما در مسیر رشد و پیشرفت راکت شویم در سالهای آتی عرصه بر ما تنگ خواهد شد و هیچ حرفی رابرای گرفتن نخواهیم داشت و حضور در مجامع بین المللی و تاثیرگذاری در این مجامع برای ما مهم است.
وی با اشاره به کیفیت بالای آزمایشگاهی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک تصریح کرد: این مجموعه صنایع انفورماتیک که توسط بخش خصوصی ایجاد و توسعه یافته یک کاربا تکنولوژی بالا را انجام می دهد و نوید می دهد با مدل و روشی خوب به این موضوع پرداخته است و این آزمایشگاه ها بعنوان زیر ساختها عمل می کنند و مبنای هرکاری زیر ساخت آن است.
وی با تاکید بر حمایت از این صنایع پیشرفته داخلی گفت: شرکت های داخلی باید از این صنایع حمایت کنند و امروزه با داشتن چنین مراکز پیشرفته ای برای ما باعث افتخار است و با تکیه بر دانش و توانمندیهای داخلی کشور امروزه دانشمندان و متخصصان کشور در عرصه تولیدعلم موفق بوده اند و این نقطه شروع خوبی است که امیدواریم ادامه پیدا کند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار