در پی اخبارهای ضد و نقیضی که در رابطه با حوادث اخیر آسایشگاه بقیه الله در خبرگزاری ها و رسانه ها عنوان شد مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

حسین خسروآبادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: آسایشگاه بقیه الله در یک زمین 35 هزار متری قرار گرفته که 14 نفر جانباز در آن مستقر هستند در حالی که یک ساختمان آن بسیار فرسوده و قدیمی است.

وی تصریح کرد: طبق گفته شهرداری منطقه و کارشناسان دادگستري وضعیت فرسودگی و ناایمن بودن ساختمان ابلاغ شده بود چرا که ممکن است هر لحظه دچار تخریب شود.

خسروآبادی  با بیان اینکه برخورد خاصی با جانبازان صورت نگرفته افزود: حضور افراد غیر مرتبط و غیر مسئول در آسایشگاه برای التهاب آفرینی و ترس ایثارگران در حادثه اخیر کامل محرز است و این افراد مورد پیگیری قانونی نیز قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم های لحظه به لحظه آن حادثه موجود است و در صورت نیاز به مراجعه قضایی نشان خواهیم داد.

مدیر کل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه اتفاق خاصی نیفتاده عنوان کرد: اخبار که از چندرسانه منتشر شده شاید با اهداف سیاسی باشد چرا که در آن روز فقط حضور افراد غیر مسئول و غیر مرتبط که مشخص نیست به دلایل شخصی یا سیاسی که داشتند ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنای آسایشگاه یک بنای قدیمی فرسوده و در حال تخریب است و نظر کارشناسان رسمی دادگستری و شهرداری نیز بر صحت آن دلالت دارد و بنیاد نیز وظیفه خود می داند که نسبت به انتقال این افراد اقدام کند.

خسرو آبادی با اشاره به اینکه چندسالی است که عملیات عمرانی این آسایشگاه به تعویق افتاده افزود: این کار تنها به خاطر حفظ شئونات کار و اینکه در این مسیر رفتار نامناسبی با این عزیزان صورت نگیرد عقب انداخته شده است  اما حالا دیگر پیش از نيمي از افراد که در آسایشگاه مستقر بودند برای انتقال استقبال کرده اند و از مابقی آن ها نیز می خواهیم کمک کنند تا زودتر این موضوع حل شود.

وی گفت: پیش بینی شده این افراد را به آسایشگاه های دیگر و حتی خصوصی که بهتر از آسایشگاه های بنیاد هستند منتقل کنیم.

خسرو آبادی در خصوص مالکیت زمین آسایشگاه بقیه الله نیز افزود: اگر کسی ادعای مالکیت زمین را دارد مدارک اش را ارائه دهد اما مطمئن باشید که این ملک برای بنیاد شهید امور ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: برای شروع فعالیت های عمرانی نقشه های کار کاملا ارائه شده و قرار است روز ولادت قمر بنی هاشم برنامه رونمایی طرح در روز ولادت حضرت صاحب الزمان (ع) نیز کلنگ زنی از این پروژه صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه بنیاد چند سالی است که برای حفظ شئونات ایثارگران و جانبازان در خصوص اجرای فعالیت های عمرانی این آسایشگاه صبوری کرده گفت: خواهش ما این است که این افراد خودشان کمک کنند و این آسایشگاه را در اختیار همکاران بنیاد قرار دهند تا عملیات عمرانی هر چه سریعتر آغاز شود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار