استاديار مركز تحقيقات سياست گذاري سلامت گفت: زنان به دليل شرايط خاص در دوران بارداري ، شيردهي ، يائسگي و... نيازمند دريافت خدمات پيشگيري و درمان ويژه اي هستند.

دکتر نجمه مهارلویی دبیر اولین کنگره بین المللی سلامت زنان در ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه زنان به دليل گذراندن دوره هاي خاص از جمله حاملگي ، زايمان، شيردهي و يائسگي نسبت به ديگر گروهها آسيب پذير تر هستند گفت : اين گروه نيازمند توجه خاص و خدمات پيشگيري و درمان هستند.

وي تصريح كرد : برگزاري اولين كنگره بين المللي سلامت زنان در ايران،  مقارن با دومین سالگرد افتتاح درمانگاه مستمر بانوان می باشد لذا در این درمانگاه که با هدف خدمت رسانی به بانوان خودسرپرست شیرازی افتتاح شده است ، بانوان از نظر بیماریهای جسمی و روحی غربالگری می شوند.

استادیار مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت يادآور شد : از جمله عناوین مورد بحث در سلامت زنان می توان به سلامت باروری، ارتقای سطح سلامت بانوان، بیماریهای واگیر و غیر واگیر، سالمندی سالم، جنبه های روانشناختی سلامت زنان و تغذیه در دوران بارداری، شیردهی و یائسگی اشاره کرد .

دكتر مهارلويي اظهار كرد: اپیدمیولوژی ناباروری در ایران، شیوع عفونتهای دستگاه تناسلی در خانمها، کیفیت زندگی خانمهای مبتلا به اندومتریوز، مقایسه فراوانی عمل جراحی سزارین در ایران و سایر کشورها، عوارض مادری و نوزادی سزارین، توصیه های دوران یائسگی و نیز عوامل کاهش دهنده سرطان تخمدان و نيز موضوع چالش برانگیز "آیا عمل جراحی سزارین بدون اندیکاسیون طبی قابل قبول است؟"پرداخته خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه علت انتخاب این موضوع عدم پاسخ واضح به این سؤال در منابع علمی است ،بطوریکه ذکر می گردد در کشورهای مختلف بر اساس شرایط تصمیم گیریها متفاوت خواهد بود ادامه داد : در پایان این سمینار انتظار می رود شرکت کنندگان قادر باشند، توجه خاص به عوامل مختلف تأثیر گذار بر سلامت بانوان را داشته باشند/ عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار