متخصص زنان و زايمان گفت: واکسن HPV كه رسالت پيشگيري از سرطان هاي زنان را بر عهده دارد، تاثيري 70 درصدي داشته اند .

فاطمه خشتی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه واکسن HPV كه رسالت پيشگيري از سرطان رحم را بر عهده دارد نسبت به واکسن های دیگر جدید است گفت: ويروس HPV شايعترين ويروسي است كه مردان و زنان را مبتلا مي كند اكثر انواع HPV علامت خاصي ايجاد نمي كنند اما بعضي از اين انواع باعث سرطان دهانه رحم شده و بعضي نيز مي توانند زگيل هاي دستگاه تناسلي ايجاد كنند. سرطان دهانه رحم يکي ازسرطان هاي مهم است که سلامت زنان را تهديد مي کند.
وي تصريح کرد: سن انتخابي براي استفاده از اين واكسن 9 تا 26 سال است ولي در كشورها و جايگاههاي مختلف بر حسب شرايط تغيير مي كند، به طوري كه در مواردي براي سنين بالاتر نيز توصيه شده است.
دکتر خشتی با بيان اينكه در حال حاضر دو نوع واکسن وجود دارد که یک نوع 4 ویروس و دیگری 2 نوع ويروس پرخطر را پوشش می دهند، افزود: اين واكسن كه قيمت گزافي دارد در سه نوبت زده مي شود ولي بسته آن يكباره فروخته مي شود به طوري كه به علت قيمت آن نمي تواند عمومي بوده و جزو واكسيناسيون كشوري قرار گيرد.
وي اظهار داشت : ارائه آگاهي به مردم از جمله وظايف ماست تا در صورت تمايل تهيه و استفاده نمايند كه در افراد پرخطر اهميت بالايي دارد.
اين متخصص زنان و زايمان با بيان اينكه اين واكسن بسيار جوان است ادامه داد : پزشكان بايد اطلاعات كافي را در مورد اين واكسن كسب نمايند تا در مسير استفاده از آن مشكلي پيش نيايد .
وي با اشاره به اينكه اين واكسن انواع مشخصي از ويروس را كه حدود 90 تا 100 درصد است پوشش مي دهد تصريح كرد : استفاده از اين واكسن به اين معنا نيست كه 100 درصد از بروز سرطان دهانه رحم جلوگيري خواهد شد ولي حدود 70 درصد موثر است./ ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار