معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:‌ هم اکنون 50 هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد به کار تولید صنایع دستی مشغول هستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران:‌ محمدامید با اشاره به این مطلب افزود: هم اکنون 50 هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد به کار تولید صنایع دستی مشغول هستند و بهترین مصداق حمایت از آنها در حوزه اشتغال در بحث صنایع دستی اتفاق می افتد به این شکل که حمایت در قالب آموزش ارائه تسهیلات، نظارت، بازاریابی و مهمتر از اینها فروش صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد:‌ مرکز خدمات بازرگانی کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف بازاریابی محصولات صنایع دستی مددجویانی دایر شده است و آثار صنایع دستی برای کارشناسی به این واحد ارسال می شود و این محصولات در فروشگاههایی که به منظور ارائه این صنایع دایر شده از قبیل تهران، زنجان و به زودی در مشهد فرستاده می شود.
معاون اشتغال خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ با اشاره به فروش محصولات مددجویان اظهار داشت: کمیته امداد امام (ره) در مراکز بین المللی و داخلی اقدام به فروش می کند.
ضمن اینکه کمیته امداد و ضمن اینکه کمیته امداد صاحب یک برند معتبر در بین تجار شده است و محصولات مددجویان به خاطر برخورداری از کیفیت بالا، بازار خوبی دارد و بخش قابل توجهی از محصولات صنایع دستی مددجویان به تجار خارجی فروخته می شود که ارز آوری خوبی هم داشته است.

محمدامید ادامه داد:‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) بیشترین حمایت را در چارچوب برنامه از صنایع دستی انجام می دهد که استعدادیابی، آموزش تولید، ایجاد کارگاه و تهیه مواد اولیه از جمله این حمایتها است.

وی تصریح کرد:‌ امکان تأمین قسمت عمده مواد اولیه مصرفی از منابع داخلی، همانند و شبیه بودن این فرآورده های تولید به یکدیگر انجام قسمتی از مراحل اساسی تولید به وسیله دست و ابزار و وسایل دستی، خود مصرفی بودن بخش عمده تولید و برآورده ساختن نیازهای داخلی از دیگر ویژگیهای صنایع دستی ایران به شمار می رود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:‌ مددجویان به ویژه دخترانی که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند چه در شهرها و چه در روستاها، استقبال خوبی از صنایع دستی داشته اند، ضمن اینکه ارزش صنایع دستی مثل فرش و دستباف رو به افزایش است، برای حمایت از صنعت فرش دستباف 300 استاد کار فرش، در بخش بافت نظارت می کنند تا فرش با پسند بازار تولید شود.
*وجود خلاء در مدیریت صنایع دستی

همچنین محمدامید با اشاره به وجود خلاء در مدیریت صنایع دستی تصریح کرد: چندین سازمان از جمله، سازمان صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی و کمیته امداد در زمینه حفظ صنایع دستی فعالیت می کنند که تجمیع این سازمانها و رسیدن به یک انسجام یکی از نیازهای مدیریت حمایت از صنایع دستی محسوب می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صنایع دستی جزء هنرهای بی بدیل کشور و گویای فرهنگ یک قوم یا بخشی از کشور است و اگر بتوان به یک تجمیع در حمایت از تولید کنندگان رسید می توان ایران را به یک فروشگاه بزرگ تبدیل کرد همچنین تسهیلاتی مانند:‌ بیمه، وام، بازاریابی را برای آنها انجام داد که این اقدام نیز هم راستا با شعار سال 91 است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.