وزیر امور خارجه روسیه در سفر خود به تهران به بررسی مسائل خاورمیانه ، به ويژه اوضاع در سوریه خواهد پرداخت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ريانووستي ؛ "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ 13 ژوئن (24 خرداد) به ایران سفر خواهد کرد تا در گفتگو با مقامات تهران به بررسی وضعیت کنونی در خاورمیانه و شمال آفریقا، بخصوص روند اوضاع در سوریه بپردازد.

دفتر اطلاعات و انتشارات وزارت امور خارجه روسیه با اعلام این مطلب یادآور شد که در این مذاکرات در نظر است تا ابتکارعمل روسیه در خصوص برگزاری کنفرانسی بین المللی در زمینه مسائل سوریه مورد بررسی طرفین قرار گیرد.  

در این بیانیه آمده است: مقامات مسکو بر این عقیده هستند که در میان شرکت کنندگان در این کنفرانس، علاوه بر کشورهای همسایه سوریه ، سایر کشورهایی که دارای نفوذ در این کشور هستند، از جمله ایران نیز باید در این نشست حضور داشته باشند. بدون شرکت ایران امکان سازنده بودن اقدامات بین المللی در جهت حل و فصل بحران کنونی در سوریه وجود ندارد.


مقامات دیپماتیک روس یادآور شده‌اند که حل و فصل بحران در سوریه یکی از مهمترین مسائل بین المللی در حال حاضر است که اصلی‌ترین هدف جامعه جهانی همچنان کمک به اجرای طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در حل بحران سوریه است که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار