مجلس اعلاي اسلامي عراق با رد صلاحيت نوري مالکي نخست وزير اين كشور مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري السومريه نيوز، عبدالحسين عبطان، نماينده فهرست المواطن وابسته به مجلس اعلاي اسلامي گفت: مجلس اعلاي اسلامي با رد صلاحيت نوري مالکي موافق نيست.

وي افزود: مجلس اعلا معتقد است بهترين گزينه براي خروج از بحران سياسي کنوني برگزاي اجلاس ملي و توافقات سياسي متطابق با قانون اساسي است.

درهمين حال، نوري مالکي نخست وزيرعراق در بيانيه اي از اقدام جلال طالباني در مخالفت با رد صلاحيت وي در شرايط کنوني و درخواست وي از همه گروه ها براي حضور در نشست ملي گفت: بهترين گزينه گرد هم امدن و بررسي تمامي نکات اختلافاتي است.

مالکي از همه گروه ها خواست به جاي آنکه سعي کنند بدور از قانون اساسي و نشست ملي عليه دولت او اقدام کنند، همان بهتر که در نشست ملي شرکت کرده و مشکلات خود را بطور صريح و بي پرده مطرح تا در راستاي حل کردن تمامي نکات اختلافي بطور مشترک نظر بدهند.

گفتني است بيانيه هاي طالباني و مالکي درحالي منتشر و اعلام شدند که امروز سران سه گروه العراقيه ، کردها و جريان صدر در شهر اربيل درشمال عراق گرد هم آمده تا آخرين راهکار برکناري نوري مالکي از پست نخست وزيري را بررسي کنند.

پيش از اين 13 تن از اعضاي فهرست العراقيه رسما با برکناري مالکي مخالفت کرده و دو تن ديگر نسبت به اين مساله راي ممتنع دادند.
برچسب ها: مجلس ، اعلا ، عراق ، مالکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار