«کارگاه آموزشی – توجیهی کارشناسان طبیعت گردی» با حضور متخصصان ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 31 استان کشور و مناطق آزاد، از تاریخ 22 لغایت 24 خرداد ماه برگزار می شود.

محمدعلی فیاضی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: کارگاه آموزشی -توجیهی طبیعت گردی با هدف آشنایی کارشناسان طبیعت گردی سراسر کشور با مباحث و مفاهیم پایه ای طبیعت گردی و نیز ایجاد هماهنگی های لازم در راستای توسعه پایدار این حوزه و همچنین رفع موانع و چالش های پیش رو جهت ایجاد بستر مناسب برای ورود طبیعت گردان بخصوص خارجی، برگزار می شود.

مدیر کل کمیته ملی طبیعت گردی معاونت گردشگری با بیان اینکه کارگاه آموزشی توجیهی مذکور طی سه روز برگزار می شود؛ افزود: در روز نخست کارگاه هایی چون « آشنایی با ظرفیت های طبیعت گردی ایران»، « ایمنی در سایت های طبیعت گردی»، «ادبیات پایه و ساختار منابع طبیعی و مفهوم توسعه پایدار» و نیز «نشست مشترک منتخبین فعالان و تورگردانان طبیعت گردی در خصوص رفع موانع و چالش های پیش رو در خصوص جذب طبیعت گردان داخلی و خارجی» برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازدید از نخستین سایت اکوکمپ کویری کشور در منطقه «متین آباد» نیز جزو برنامه روز دوم کارگاه آموزشی توجیهی کارشناسان طبیعت گردی به شمار می آید؛ افزود: این برنامه در راستای آشنایی هر چه بیشتر کارشناسان و فعالین این حوزه با یکی از سایت های معتبر و استاندارد در حوزه طبیعت گردی برگزار خواهد شد.

فیاضی همچنین با اشاره به برنامه روز سوم کارگاه آموزشی مذکور افزود: «برنامه ها و راهبردهای سازمان برای توسعه روستاگردی و اکوتوریسم»، « ادبیات پایه و ساختار سازمان حفاظت محیط زیست و جایگاه گونه های زیستی در توسعه پایدار اکوتوریسم» جزو برنامه های آخرین روز کارگاه آموزشی توجیهی کارشناسان طبیعت گردی به شمار می آیند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: از آنجا که فعال سازی روستاهای هدف گردشگری برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی از اولویت های معاونت گردشگری به شمار می آید؛ لذا ایجاد زیرساخت های لازم برای 120 روستای هدف گردشگری در سال جاری و افزایش تعداد این روستاها به یک هزار مورد از موارد قابل بحث در آخرین روز کارگاه آموزشی گفته شده به شمار می آید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار