شهردار تربت جام خواستار بازنگری در نحوه توزیع عوارض ارزش افزوده در بین شهرها و روستاها شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از مشهد، محمود آغشن اظهار داشت: بر اساس قانون فعلی، سرانه جمعیتی ملاک تقسیم عوارض ارزش افزوده بین شهرها و روستاها است که البته با توجه به نابرابری هزینه‌ها و نیازهای زندگی در شهر و روستا مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از موارد حجم اعتبار اختصاص یافته به روستاها بیش از حد نیاز بوده و سبب هدر رفتن سرمایه می‌شود این در حالی است که اغلب شهرها با توجه به حجم بالای خدماتی که ارائه  می‌‌دهند و سفر گسترده روستائیان برای استفاده از این خدمات به شهرها، اعتبار مناسبی دریافت نمی‌کنند.

آغشن با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن نوع و حجم ارائه خدمات در اختصاص اعتبارات عوارض ارزش افزوده، گفت: این امر به یک شهر یا دو شهر محدود نشده و دغدغه همه شهرداران است.

شهردار تربت‌جام با ابراز تاسف از مقاومت ادارات دولتی این شهر نسبت به پرداخت عوارض سالیانه و دیگر حقوق شهرداری، افزود: با توجه به محدود بودن ارائه کمک‌های دولتی، ادارات با پرداخت به موقع حقوق شهرداری می‌توانند به تقویت بنیه این نهاد مردمی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان کمک شایانی کند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.