مشاوران باراك اوباما معتقدند ، حمله به ايران مي تواند بزرگترين اشتباه آمريكا باشد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي آسيا تايمز ؛ يک موسسه مطالعاتي نزديک به دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد ، حمله نظامي توسط يک کشور ديگر براي ممانعت تهران از توسعه دانش هسته اي غير عقلاني است.

بر اساس گزارش  55 صفحه اي مرکز امنيت آمريکا ، جلوگيري از اقدام نظامي همچنان در دستور کار است ، حمله نظامي تنها در صورتي انجام خواهد شد که ايران گامي آشکار به سوي تسليحاتي شدن بردارد .

در اين گزارش همچنين آمده است ، آمريکا و اسرائيل هر دو بايد از انجام اقدامي که چشم اندازها را درباره رسيدن به توافق با تهران شود ، خودداري کنند.

کالين کال که تا ماه ژانويه در دولت اوباما سياست گذار ارشد پنتاگون در امور خاورميانه بود مي گويد : به طور کلي آنها - اسرائيل و حاميان آن ها در کنگره آمريکا - نبايد تأکيد داشته باشند که تهران به عنوان پيش شرط  بايد غني سازي اورانيوم را در خاک خود متوقف کند زيرا اتخاذ اين موضع به نرسيدن به هيچ گونه توافقي منجر خواهد شد.


اين گزارش جديد در برهه زماني حساس و در آستانه دور سوم مذاکرات ايران وگروه 1+5 در مسکو در روزهاي 18 و 19 ژوئن منتشر شده است.



گزارش مرکز امنيت آمريکا تنها يکي از چندين گزارشي است که درباره حمله به ايران به ويژه توسط اسرائيل هشدار داده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار