تابلو‌ي معاملات رينگ کشاورزي بورس کالا به زودي در شعب بانک کشاورزي در شهرستان‌ها و روستاها نصب مي‌شود تا کشاورزان بتوانند از بانک‌ها سفارش فروش محصولاتشان را در بورس بدهند.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، گندم، کنجاله ها، ذرت دانه اي، جو دامي، پنبه و برنج در بورس کالا عرض مي شود.
به گفته کارگزاران در آينده نزديک حجم معاملات کشاورزي با ورود کشاورزان در بورس افزايش مي يابد.
مديرعامل شرکت کارگزاري توسعه کشاورزي در اين باره گفت: نصب تابلوي معاملات رينگ کشاورزي در هر شعبه بانک‌ به معناي حضور يک نماينده کارگزاري در آن بانک است تا کشاورزان بتوانند با مراجعه به آنها محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند.
محمدرضا گرامي‌پور با اشاره به رونق معاملات کشاورزي با حضور کشاورزان و توليدکنندگان در بازار افزود: پيش‌بيني مي‌شود با اين اقدام، عرضه محصولاتي همچون گندم، برنج، جو، پنبه، ذرت و کنجاله‌ها در بورس افزايش يابد و معاملات جان تازه‌اي بگيرد.

گرامي پور گفت : همچنين پيش بيني مي شود، دلالان بازار کشاورزي حذف شوند تا سود محصولات به توليدکنندگان واقعي برسد.
به گفته گرامي‌پور علاوه بر نصب تابلوي رينگ کشاورزي در بانک ها، قرار است با همکاري اتحاديه‌هاي تعاون روستايي استان‌هاي مختلف ، عرضه چند محصول کشاورزي در بورس تقويت شود.
وي گفت: همه توليدکننده‌ها و کشاورزان به تهران و کارگزاري‌ها دسترسي ندارند و با همکاري اتحاديه‌هاي تعاون روستايي استان‌ها ، امکاني را فراهم خواهيم کرد تا توليد
کننده‌ها و کشاورزان با مراجعه به اين اتحاديه‌ها درخواست خريد يا فروش محصولات کشاورزي در بورس را بدهند و در معاملات شرکت کنند.
مديرعامل کارگزاري توسعه کشاورزي معتقد است، اينکه کشاورزان و توليدکنندگان سراسر کشور با بورس کالا آشنا شوند و امکاني فراهم شود تا خود آنها در معاملات بورس شريک شوند ، ‌فرصتي استثنايي براي بورس کشاورزي است تا خود را به عنوان بازاري مطمئن و سودآور به کشاورزان معرفي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار