با هدف آماده سازي براي حضور در مسابقات المپيك قايقرانان به دنبال مهيا شدن شرايط براي برپايي اردوي برون مرزي در كمپ هاي اروپايي هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، با كسب 2 سهميه المپيك در رشته روئينگ در حال حاضر قايقرانان كشورمان در 2 بخش آقايان و بانوان تمرينات آمادگي خود را براي حضور در اين رقابت ها به صورت فشرده پيگيري مي كنند.

اين گزارش حاكي است ، تيم ملي روئينگ كشورمان 2 سهميه المپيك خود  را در مسابقات آسيايي كره جنوبي بدست آورد و اين در حالي است كه پيش از حضور در اين رقابت ها قايقرانان كشورمان در يك اردوي برون مرزي بلندمدت در چين حضور پيدا كردند و با تمرين در پيست هاي استاندارد موفق شدند با كسب آمادگي لازم در مسابقات كره جنوبي به خوبي ظاهر شوند به طوريكه محسن شادي توانست با اختلاف زياد براي دومين بار پياپي المپيكي شود و براي دومين بار نيز در بخش بانوان صاحب سهميه المپيك شويم كه از سوي سولماز عباسي بدست آمد.

با توجه به اينكه در حال حاضر پيست روئينگ در كشور وجود ندارد به همين دليل چين يكي از بهترين گزينه ها براي برپايي اردوي آماده سازي است و با توجه به اينكه چين در بين ساير كشورها بهترين امكانات را در اختيار دارد به همين دليل ملي پوشان با حضور در اين كشور آمادگي مدنظر را بدست آوردند و قرار است با درخواست كادر فني تيم ملي بانوان سولماز عباسي در اردوي برون مرزي حضور پيدا كند .

در زمان رياست احمد دنيا مالي در فدراسيون قايقراني امكانات خوبي در اختيار قايقرانان قرار داشت و پس از بازگشت سولماز عباسي از مسابقات كاپ 3 جهاني سوئيس كادر فني اين تيم درخواست كردند تا شرايط حضور قايقران المپيكي كشورمان در اردوي برون مرزي چين فراهم شود.

با تغیير مديريتي در فدراسيون قايقراني  مسئولان فعلی با اعزام تیم ملی به اردوی چین موافقت کردند اما کادر فنی به دنبال بر پایی اردوی آماده سازی قایقرانان المپیکی کشورمان هستند.

با وجود این که چین  بهترین امکانات را در رشته قایقرانی در اختیار دارد اما با این حال کادر فنی به دنبال گزینه بهتری برای برپایی اردوی برون مرزی هستند و با توجه به اینکه المپیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل تمرین با بهترین شرایط در اولویت است و همین امر باعث شده تا کادر فنی به دنبال مساحت بیشتری برای انجام تمرینات آمادگی هستند به همین دلیل آنها امیدوارند شرایط حضور در المپیک اروپایی فراهم شود به همین دلیل تیم ملی چند گزینه را مد نظر دارد و در صورت مهیا شدن آنها در پیستی تمرینات آمادگی خود را پیگیری کنند که مساحتی بیش از 2 کیلومتر داشته باشد.

یادآور می شود، چک، اسلواکی و پرتغال کشورهای مدنظر برای حضور در المپیک تمرینی هستند که در صورت موافقت مسئولان فدراسیون تیم ملی راهی اردوی بلند مدت در یکی از کشورهای اروپایی می شود.

خاطر نشان می شود، در حال حاضر سولماز عباسی تمرینات آمادگی خود را در تهران و محسن شادی در ارومیه تمرینات خود را پیگیری می کنند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار