در صورتی که متقاضیان جراحی بینی، خواستار تغییر و کوچک شدن بیش از حد بینی خود باشند، عوارضی مانند اشکالات تنفسی، گرفتگی بینی و حتی نیاز به عمل های جراحی بعدی را به همراه دارد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، یک پزشک متخصص گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از آنجایی که بیشتر افرادی که به عمل جراحی بینی روی می آورند را قشر جوان جامعه تشکیل می دهند، در صورت انجام درست عمل، عارضه کمتری آنان را تهدید می کند که در مقایسه با سایر اعمال جراحی بیشتر نیست.

دکتر مجمدحسین نظری افزود: اشکالات تنفسی، ترمیم تیغه و ظاهر بینی که شامل استخوان و غضروف، طول زیاد بینی پره های بزرگ تر از حد عادی می شود، در کنار اشکالاتی که در اثر ضربه و تصادف در بینی ایجاد شده است، عمده ترین دلایل انجام جراحی بینی هستند.

وی با بیان اینکه باید یک دید منطقی نسبت به جراحی های زیبایی در جامعه ایجاد شود، ادامه داد: بینی هم مانند دیگر اعضاء بدن ممکن است ظاهر ناقصی داشته باشد و همانطور که در مورد سایر مشکلات ماند شکاف لب جراحی توصیه می شود، در این مورد نیز باید به راهکارهای علم پزشکی روی آورد.

این پزشک متخصص گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: با توجه به اینکه عمل جراحی بینی در مواردی در ردیف اعمال زیبایی و آرایشی قرار می گیرد، لازم است پزشک متخصص علاوه بر هنر جراحی، به هنر زیبایی شناسی نیز مسلط بوده و بتواند بر اساس ظاهر متفاوت بینی هر فرد، شرایط مطلوبی را برای او به وجود آورد.

نظری تاکید کزد: در مواردی که با توجه به وضعیت بینی فرد، مقداری از انحراف باقی مانده باشد و یا هنگام جوش خوردن بینی، اشکالاتی چون برآمدگی ایجاد شود، نیاز به تصحیح و عمل مجدد پیش می آید./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرام
۱۶:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
چکار کنم پره بینی کوچک شود
آخرین اخبار