تیم ملی فوتبال کشورمان امروز ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که در نهایت این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار وررزشی باشگاه خبرنگاران، نخستین دیدار از گروهی که ایران در آن حضور دارد دقایقی پیش در ورزشگاه تاشکند ازبکستان آغاز شد.

گفتنی است، ورزشگاه تاشکند 10 هزار نفر ظرفیت دارد اما در حدود 9 هزار نفر به ورزشگاه آمده اند.
تیم ملی کشورمان با لباس قرمز یک دست به میدان رفته است.

* ترکیب تیم ملی کشورمان


محمد رحمتی، جلال حسینی، پژمان منتظری، حسین ماهینی، پژمان نوری، علی کریمی، جواد نکونام، محمدحسن ابراهیمی، مجتبی جباری، احسان حاج صفی و آندرانیک تیموریان.

در دقیقه 15 بازی اولین خطر جدی متوجه دروازه تیم کشورمان شد که ضربه مهاجم ازبک با اختلاف کمی از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.
در دقیقه 22 بازی ضربه دیدنی مهاجم ازبک را رحمتی به سختی مهار کرد و به بیرون زد.
در دقیقه 27 بازی در یک موقعیت تک به تک بازیکن ازبک مغلوب هنرنمایی رحمتی شد و در گلزنی ناکام ماند.
در دقیقه 40 بازی ازبکی ها در شش قدمی یک ضربه را به گل تبدیل کردند که داور ژاپنی آفساید اعلام کرد و این موضوع با اعتراض ازبک ها روبرو بود.
در دقیقه 42 کی روش یک تعویض فنی انجام داد و محمدحسن ابراهیمی را بیرون آورد و خسرو حیدری را به بازی برد.
نیمه اول با 2 دقیقه وقت اضافه و با نتیجه بدون گل با تساوی به پایان رسید.

*نکات حاشیه ای بازی

پژمان نوری در پست دفاع چپ بازی می کند.
پلیس ازبکستان با کی روش و علی کریمی عکس یادگاری می انداختند.
محمدحسن ابراهیمی از تعویضش خیلی ناراحت بود و انتظار داشت تا پایان نیمه اول بازی کند.
در بازی های مقدماتی جام جهانی گذشته ازبکستان در حالی اگر در مقابل بحرین پیروز می شدند، به جام جهانی راه می یافتند اما با داوری ژاپنی ها از صعود به جام جهانی باز ماندند به همین دلیل ازبکستانی ها از داوران ژاپنی دل خوشی ندارند.

*آغاز نیمه دوم بازی

در دقیقه 46 بازی ضربه دیدنی مهاجم ازبکستانی از سوی رحمتی با زیبایی هر چه تمامتر از روی خط دروازه دفع شد.
در دقیقه 54 بازی با شوت محکم جواد نکونام و دفع ناقص دروازه بان ازبکستانی، علی کریمی در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما این موقعیت را از دست داد.
در دقیقه 61 بازی احسان حاج صفی تعویض شد و محمدرضا خلعتبری به بازی آمد.
در دقیقه 71 بازی از نقطه کرنر و ضربه سر مهاجم ازبک در موقعیت گل قرار گرفتند که باز هم با درخشش مهدی رحمتی این ضربه به گل تبدیل نشد.
در دقیقه 73 بازی در پی ارسال از یک ضربه ایستگاهی و اشتباه مدافعان، ضربه مهاجم ازبک از خط دروازه ایران عبور کرد که جلال حسینی با زیرکی آن را بیرون کشید تا داور ژاپنی حکم ادامه بازی را بدهد تا فریاد 9 هزار هوادار ازبکی در آید.
در دقیقه 75 بازی مجتبی جباری به بیرون آمد و کریم انصاری فرد به بازی رفت تا سومین تعویض کی روش در این بازی انجام شود و اشکان دژاگه شانس حضور در این بازی را از دست بدهد.

* گل ثانیه آخر خلعتبری

در دقیقه 94 در پی حرکت دیدنی آندرانیک تیموریان و پاس زیبای کریم انصاری فرد توپ در 18 قدمی به محمدرضا خلعتبری رسید و این بازیکن با زیرکی خاصی ایران را به برتری رساند و در آخرین ثانیه بازی تک گل این دیدار به ثمر رسید./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
با این بازی ضعیف مقابل کره شکست می خوریم با اشتباه داوری بردن هنر نیست این تیم مقابل ازبکستان به زور ببره در مقابل تیم های قویتر چه خواهد کرد امیدوارم یه فکری به حال و روز این تیم بکنند که با اقتدار برنده باشیم و در حد نام ایران ظاهر بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
تبريك مي گم عزيزم ممنون كه گزارش بازي را دادي دعا كن مي خواهم فردا را روزه بگيرم شب بخير عزيزم خيلي خوشحال شدم كه بازي را برديم
آخرین اخبار