رئيس جمهور ونزوئلا با حضور در نشست چهار ساعته کابينه كه به طور مستقيم از شبکه تلويزيوني اين کشور پخش شد، گمانه زني ها را درباره وضعيت جسماني خود رد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، دولت ونزوئلا جزئيات چنداني درباره وضعيت سلامت چاوز ارائه نکرده  اين مسئله به گمانه زني شديد درباره آينده سياسي وي منجر شده است که اميدوار است براي سومين دور شش ساله پياپي در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود.
اما چاوز که هم اکنون 57 ساله است، سه شنبه با رياست نشست چهار ساعته کابينه، درست چند هفته پس از بازگشت از کوبا، سعي کرد طرفدارانش را از سلامت خود مطمئن کند. وي در کوبا تحت چند دوره شيمي درماني و پرتودرماني قرار گرفته است.
چاوز که ماههاي اخير در راه رفت و بازگشت به هاوانا بوده است، به طور عمده از طريق پايگاههاي اينترنتي و تماسهاي تلفني که از تلويزيون اين کشور پخش مي شد، با مردم ارتباط داشت. همين مسئله موجب شد مخالفان، وي را به حکومت کشور از طريق کنترل از راه دور متهم کنند.
چاوز هفته پيش نيز رياست نشست هيئت دولت را بر عهده داشت،‌ اما مدت اين نشست کوتاهتر بود.
از زمان عود بيماري سرطان چاوز در ماه مارس، اين نخستين بار است که تصاوير زنده از وي براي اين مدت طولاني در تلويزيون ونزوئلا پخش مي شود.
وي در نشست ديروز حدود 600ميليون دلار به يک طرح پتروشيمي اختصاص داد و ديگر طرحهاي زيربنايي را بررسي کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار