معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی استان كردستان گفت: بر خلاف برخی شایعات مطرح شده در استان، تا كنون هیچن موردی از بیماری تب كریمه كنگو در بیمارستان های كردستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، بیدارپور با اعلام این خبر گفت : سال گذشته چند مورد مشكوك بیماری تب كنگو در استان مشاهده شد كه با انجام آزمایش های تخصصی، عدم ابتلا به این بیماری تایید شد.
وی گفت: رعایت توصیه های بهداشت برای جلوگیری و مقابله با این بیماری ویروسی بسیار موثر و توجه بیشتر شهروندان به نكات بهداشتی است.
وی افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب كریمه كنگو هموطنان باید از مصرف جگر خام و گوشت نپخته خودداری كنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی استان كردستان گفت: نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال احتمال آلودگی به ویروس تب كریمه را به صفر می‌ رساند.
بیدارپور گفت: احتمال ابتلا به بیماری تب كریمه كنگو از طریق مصرف گوشت عامل بیماری از طریق خون، خونابه و تماس مستقیم با امعا و احشا حیوانات منتقل می‌شود.
وی گفت: علائم این بیماری با سردردهای ناگهانی، تب، لرز، درد شكم، تهوع، استفراغ و ملتهب شدن چشم‌ شروع می‌شود، بعد از 3 الی 5 روز ابتلا به بیماری، احتمال خونریزی وجود دارد و در صورت عدم درمان احتمال شوك، اغماء و فوت در بیمار وجود دارد./س

برچسب ها: بیماری ، تب ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.