لاريجاني در پاسخ تذکري گفت: براي تذكرات خارج از دستور بايد ساز و كار مشخصي در آيين‌نامه تعيين شود

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، هادي تاميني در تذكر شفاهي خود نسبت به روند تذكرات شفاهي در مجلس نهم  با بيان اينكه مشكل تذكرات در دوره‌هاي قبلي هم وجود داشته است، گفت: متاسفانه در اين مورد چندين مرحله بازسازي صورت گرفته است، اما در نهايت مساله تذكرات شفاهي همچنان به قوت خود باقي است.

وي ادامه داد: گاهي ما تذكرات شفاهي در مورد بعضي وزارتخانه‌ها يا سازمان‌ها را در صحن علني ارائه مي‌كنيم اما بازخورد آنها را نمي‌بينيم، پيش مي آيد كه پيگيري آنها به معاونت پارلماني رياست‌جمهوري واگذار مي‌شود، اما نوع برخوردها در اين مورد به گونه‌‌اي است كه عملا نسبت به تذكرات بي‌توجهي صورت مي‌گيرد و نه تنها نتيجه‌اي نمي‌گيريم بلكه باعث مي‌شود سازماني كه تذكر دريافت كرده است هم به ما بي‌توجهي كند.

تاميني اظهار اميدواري كرد: اگر ساختار درست شود در آينده مي‌توانيم شاهد كاهش تعداد تذكرات در صحن علني باشيم.

لاريجاني در پاسخ به اين تذكر گفت: در گذشته هم اين مشكل وجود داشته باشد و بايد در آيين‌نامه براي آن ساز و كاري ديده شود، با اين وجود در هيات رييسه هم بررسي خواهيم كرد كه ببينيم آيا امكان دارد راهي خارج از آيين‌نامه براي حل اين موضوع ديده شود يا خير.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد براي تذكرات خارج از جنبه‌ي اداره جلسه بايد سازوكار مشخصي در انتهاي جلسه وجود داشته باشد، در اين مورد كميسيون آيين‌نامه بايد فكري بكند، گاهي دوستان تذكراتي دارند كه به دستور جلسه ربطي ندارد و بهتر است در انتهاي جلسه مطرح شود.

رييس مجلس نهم اظهار اميدواري كرد اين مشكل در آينده برطرف شود/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار