مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قم گفت: سامانه اطلس قم با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه جغرافیای استان، آبادی‌ها، شهرها و امکانات و ویژگی‌های جمعیتی در استان قم تدوین شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم،جواد شاکرآرانی با اشاره به اینکه سامانه اطلس قم مجموعه ای از اطلاعات مکانی و توصیفی جغرافیایی است، افزود: اطلس قم مجموعه‌ای از نقشه‌ها و نمایه‌هایی از موضوع قابل بررسی است که به دو دسته عمومی و اختصاصی که به صورت کاملا موضوعی تهیه می‌شود تقسیم‌بندی شده است.

 وی ادامه داد:‌ این اطلس با هدف اطلاع‌رسانی بر اساس اطلاعات مکان محوری با زبان فارسی و تحلیلی در زمینه جغرافیای استان، آبادی‌ها، شهرها و امکانات و ویژگی‌های جمعیتی آنها تهیه شده است.

شاکر آرانی افزود:‌ منابع اطلاعاتی اطلس شامل نقشه‌های یک 25 هزارم استان قم، نقشه‌های یک 2 هزارم شهرهای قم، نقشه‌های یک 2 هزارم آبادی‌های بزرگ، نقشه‌های یک 2 هزارم شهرک‌های صنعتی، تصاویر ماهواره‌ای استان قم، تصاویر ماهواره‌ای شهر قم و نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 85 بوده است.

وی گفت: قابلیت جستجوی سریع در تمام لایه‌های اطلاعاتی، شناسایی عارضه‌های سیستم و ثبت تصاویر 40 اثر از مکان‌های تاریخی و مذهبی از جمله قابلیت‌های این اطلس است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.