عکس نقاشی بسیار زیبا و نفیس سقفی موزه جهان نما جهت آگاهی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر به مخاطبان به موازات اثر بر روی کف زمین این موزه در معرض نمایش قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران عکس این نقاشی که به همت واحد حفاظت و مرمت این مجموعه تهیه و به لمینیت تبدیل شده، همراه با اطلاعات مربوط به آن جهت دیدن اثر از نزدیک و آگاهی مخاطبان از جزئیات آن و شبیه انعکاسی از این نقاشی، بر روی زمین جانمایی شده است.

نقاشی سقفی سالن اصلی موزه جهان نما از جمله تزئینات مجموعه نقاشی های سقفی روی چوب است که از معماری های شیراز جهت بکارگیری در تزئینات معماری این موزه در دوره پهلوی به این مکان انتقال یافته؛ این تزئینات که بر روی لته های چوب اجرا شده دارای نقوش گیاهی، انسانی، هندسی و غیره است.

شایان ذکر است موزه جهان نما آثار بسیار نفیس و متنوعی از تمدن های چند هزار ساله تا هنر های مدرن و كلكسيوني از آثار هنري اهدايي يا خريداري شده ايراني و خارجي در دوران پهلوی را با دو معيار تنوع و نفاست آثار هنري و همچنين گسترة زماني خلق آن ها در خود جای داده است.

در این موزه آفرينه هايي كه هزاران سال با يكديگر اختلاف سن دارند از تمدن هاي تاريخي سيلك، موشيكا، حاشيه نيل و خاور دور، در كنار آثاري از نام آوران هنر معاصر جهان همچون آمادئو موديلياني، پابلو پيكاسو، پل گوگن، كاميل پيسارو، لوئي والتا، ادگار دگا و غیره و پيشگامان هنر نوگراي ايران همچون حسين زنده رودي، پرويز تناولي، بهمن محصص، پرويز كلانتري، مسعود عربشاهي، سهراب سپهري و غیره در معرض دید قرار دارند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.