برج هاي سه قلوي پتروشيمي لردگان با 60 درصد پيشرفت اجرايي در حال ساخت است.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: پروژه عظيم ساخت برجهاي سه قلوي تفكيك كننده گاز پتروشيمي لردگان (برجهاي 2001 و 2002 و 2003) براي خوراك رساندن به پتروشيمي اوره و آمونياك لردگان ، توليد كود اوره و آمونياك و تفكيك گازهاي پتروشيمي و هدايت گازهاي سمي و غيرقابل استفاده به خط پتروشيمي در دست ساختند.

رحمن كرمي افزود:هم اكنون برج 2001 با67 متر طول و495 تن وزن و برجهاي 2002 و 2003 كه به صورت يك تكه و بروي هم ساخته و نصب خواهند شد، تاكنون 60 درصد پيشرفت داشته است.

كرمي گفت: اين برج هاي سه قلو بر اساس علم روز و با استانداردهاي انجمن مهندسين آمريكا و انجمن جوش آمريكا و استانداردهاي روز اروپا طراحي و در حال ساخت هستند و از بيست ميليون دلار نسبت به نمونه خارجي خود ارزانتر و مناسبت تر ساخته مي شود.

وي افزود: ساخت اين برج ها در منطقه حمل و ساخت و نصب به صورت مستقيم براي 164 كارشناس و مهندس فني از استانهاي چهارمحال و بختياري ،خوزستان و فارس شغل ايجاد كرده است و به صورت غيرمستقيم نيز زمينه اشتغال 200 نفررا فراهم كرده است .

ساخت اين برج ها مصوبه سفر هاي هيات دولت به چهارمحال و بختياري است كه در سال 86 آغاز شده است اين برجها در شهرستان لردگان و در فاصله 160 كيلومتري از مركز چهارمحال و بختياري در حال ساخت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.