شهرکرد/

تبليغات غلط عامل تشديد استفاده از انواع مواد مخدر

تبليغات غلط را مهمترين عامل تشديد استفاده از انواع مواد مخدر دانست .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران   شهرکرد: مشاور رئيس و مدير كل حوزه رياست سازمان پزشكي قانوني كشور در گردهمايي آموزشي آشنايي هر چه بيشتر مديران دستگاههاي اجرايي با تاثير مخرب مواد مخدر و روانگردانها در چهارمحال وبختیاری به تشريح مضرات استفاده از انواع مواد روان گردان بخصوص شيشه پرداخت و گفت : تبليغات غلط موجب استفاده برخي از بانوان براي درمان چاقي - دانش آموزان - دانشجويان - ورزشكاران و افراد شب كار شده است كه سلامت جامعه را تهديد مي كند .
دكتر قدير زاده گفت : پايين بودن هزينه توليد شيشه موجب شده تا برخي با توليد اين مواد زمينه صادرات آن را از ايران فراهم كنند و اكنون تعدادي از قاچاقچيان اين مواد در زندانهاي مالزي - ژاپن - چين - تايلند و فيليپين بسر مي برند .
وي با اشاره به پرخاشگري رفتاري - قتل هاي خانوادگي - و هذيان گويي خيانت همسر - توهم پرواز و انجام فجيع ترين تجاوزهاي جنسي گفت :‌ براي حفظ جوانان اين استان از خطر آسيب هاي احتمالي بايد بيش از پيش تلاش كرد . معاون قضايي دادستان كل كشور و مدرس دانشگاه شهيد بهشتي تهران نيز در اين نشست با تشريح بررسي قانون استعمال و قاچاق مواد مخدر و روانگردانها گفت : پيش از اين جرائم مربوط به توليد - مصرفو تجارت انواع مواد مخدر متناسب با خطر و زيان اجتماعي آن نبود اما با اصلاح قانون و اجراي آن انگيزه مصرف و توليد نيز تحت تاثير قرار گرفته است .

دكتر ذبحي گفت : اكنون 45 درصد از زندانيان بخاطر قاچاق مواد مخدر در زندان هستند و با محاسبه ي ديگر جنايات غير مستقيم مبتلايان به اعتياد مانند قتل ها - جنايات - تجاوزها و سرقت ها 75 درصد از زندانيان بواسطه استفاده از اين مواد در زندانها بسر مي برند .

وي با اشاره به بازداشت عوامل 30 باند توليد انوعمواد مخدر در كشور گفت : سالانه بخاطر سو ء مصرف مواد مخدر سالانه 3 هزار نفر جان خودرا از دست مي دهند استاندار چهارمحال و بختياري القاي باورهاي غلط استفاده از مواد مخدر براي ايجاد نشاط و آرامش - رفع استرس - ايجاد تمركز - افزايش خلاقيت و شب بيداري را از جمله عوامل گرايش برخي از افراد خوش باور به استفاده از اين مواد دانست و گفت : اين موضوع امروزه حتي گريبان فرزندان خانوارهاي مذهبي و تحصيلكرده را هم گرفته است .

 عنابستاني ابراز اميد واري كرد : كارشناسان و مديران دستگاههاي اداري با بهره گيري از توان علمي و تبين خطر استفاده از انواع مواد مخدر زمينه تمايل جوانان در استفاده از مواد را كاهش دهند .
 دكتر منصور فيروز بخت مدير كل پزشكي قانوني استان نيز هدف از برگزاري اين گردهمايي را حساس سازي مديران استان نسبت به افزايش تعداد افراد فوت شده در ارتباط با مواد مخدر اعلام كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.