"جان مک کين" در سخنراني خود در مرکز بين المللي مطالعات راهبردي واشنگتن (CSIS)، ديدگاههايش را درباره منافع آمريکا در منطقه آسيا تشريح کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، سناتور "جان مک کين" گفت: با واقعيت تلخي روبرو هستيم و آن اينکه مردم آمريکا ديگر اعتماد چنداني به دولت خود ندارند. البته فقط مردم آمريکا نيستند که اعتماد ندارند بلکه خارجي ها نيز همينطورند.

وي افزود:  اخيرا با يک هيات اقتصادي از مالزي ديدار کردم. يکي از اعضاي اين هيات به من گفت که دولت شما کاملا ناکارآمد شده است. نظام سياسي شما براي حل مشکلات مالي و اعمال قدرت در جهان توانمند به نظر نمي رسد.

او گفت: که اين ناکامي ها باعث شده است اعتماد دوستان شما در دنيا کاهش يابد. من هم با او موافقم. اين مشکل بزرگي است و تعهدات ما را در منطقه آسيا - اقيانوسيه زير سئوال مي برد. ما بايد سياست خارجي خود را با تمرکز بر منطقه آسيا - اقيانوسيه تدوين کنيم.اما چالش اصلي ما چگونه تدوين کردن اين سياست در بحبوحه مشکلات سياسي و اقتصادي مان است.ما نيازمند تصميمات فوري هستيم که مسير و بردار قدرت آمريکا  را در منطقه آسيا -اقيانوسيه از نظر ديپلماتيک ، اقتصادي و نظامي طي دهه هاي آتي مشخص مي کند. ما بايد درست عمل کنيم اگر شکست بخوريم از مسير خارج مي شويم و عقب مي مانيم. گذشته از اين ، در حاليکه آسيا در حال تغيير و تحول است ، منافع آمريکا در آسيا تغيير نکرده است./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار