منابع خبری روز جمعه اعلام کردند در حاشیه تظاهراتی در مخالفت با مسابقات آواز خوانی یورو ویژن، در باکو، پایتخت آذربایجان، حدود ۳۰ نفر بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ده ها نفر از مخالفان در آستانه مرحله پایانی مسابقات یورو ویژن در کناره دریایی خزر در حضور شماری از روزنامه نگاران و ناظران از جمله ناظرانی از سازمان امنیت و همکاری اروپا تجمع کردند.

در حالیکه تظاهر کنندگان شعار « آزادی » سر می دادند، پلیس حدود ۳۰ نفر از آنها را بازداشت کرد.

آندرس نیلسن ناظری از کمیته هلسینکی نروژ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه اعلام کرد « من باید بگویم که انتظار نداشتم این تظاهرات این طور سرکوب شود .نیلسن افزود « آنچه که ما اینجا شاهدیم، رژیمی خودکامه است که هر گونه تجمع مخالفی را سرکوب می کند


حزب جبهه خلق آذربایجان درصدد بود تجمع اعتراض آمیزی را در این منطقه برگزار كند، اما ماموران پلیس جمهوری آذربایجان به صورت دسته جمعی همه معترضان را بازداشت كردند. این پایگاه اسامی 41 نفر از اعضای جبهه خلق آذربایجان را منتشر و اعلام كرده گوزل بایراملی معاون این حزب و  ابوالفضل قربانلی رییس كمیته جوانان جبهه خلق آذربایجان در میان دستگیر شدگان هستند. همزمان با برگزاری این تظاهرات در منطقه مركزی باكو ماموران پلیس جمهوری آذربایجان در خیابانهای اطراف این منطقه مستقر شدند تا هرگونه عبور ومرور مردم و خودروها را در این منطقه كنترل كنند.

روز گذشته نیز پلیس جمهوری آذربایجان در تجمع اعتراض آمیز جوانان آذری در اعتراض به محدویت های سیاسی در این كشور، بیش از 30 نفر از معترضان را در باكو دستگیر كرد.معترضان كه روز گذشته تجمع خود را در مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان در نزدیكی خیابان شهیدلر باكو و مجلس ملی جمهوری برگزار كرده بودند، خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی در این كشور شدند.

سه روز پیش نیز عده ای از جوانان جمهوری آذربایجان در یك منطقه تجاری پرتردد خارجیان در مركز شهر باكو تجمع اعتراض آمیزی را برگزار كردند كه ماموران پلیس با دستگیری تعدادی از آنها مانع از ادامه این تجمع شدند.

از آنجا كه هم اكنون خبرنگاران خارجی زیادی به علت برگزاری مسابقات یوروویژن در باكو بسر می برند ، معترضان با استفاده از این فرصت به دنبال برگزاری تجمع اعتراض آمیز خود علیه سیاست های دولت جمهوری آذربایجان هستند.

احزاب مخالف دولت جمهوری آذربایجان درصدد هستند همزمان با برگزاری مسابقات موسیقی یوروویژن در باكو با برگزاری تجمع اعتراض آمیزی در معابر این شهر، همچنان به سیاست های دولت این كشور اعتراض كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار