خبرگزاری شین هوا در گزارشی از پکن نوشت :چین امروز با انتشار گزارشی درباره مسائل مربوط به حقوق بشر در آمریکا ، به گزارش جدید دولت آمریکا درمورد پیشینه حقوق بشر در چین واکنش نشان داد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در زیر به برخی حقایق و آمارها درمورد مسئله حقوق بشر در آمریکا اشاره شده است :

- در سال ۲۰۱۰ ، سه میلیون و هشتصد هزار نفر از شهروندان آمریکایی  ۱۲ ساله و بالاتر قربانی خشونت بوده اند ، یک میلیون و چهارصد هزار نفر قربانی خشونت های شدید بوده اند ، چهارده میلیون و هشتصد هزار نفر قربانی سرقت اموال و دارایی هایشان بوده اند و ۱۳۸ هزار نفر نیز قربانی دزدی های فردی بوده اند . در حقیقت از هر هزار نفر شهروند آمریکایی ۱۵ نفر قربانی اقدامات خشونت آمیز در این کشور بوده اند . میزان جرم و جنایت در بسیاری از شهرها و مناطق آمریکا بالاست .

- مردم آمریکا بین ۳۵ تا پ۵۰ درصد تفنگ های شخصی را در جهان در اختیار دارند بطوریکه هر ۱۰۰ نفر در آمریکا ، نود تفنگ در اختیار دارند.

- بیش از ۳۰ هزار آمریکایی هر سال از خشونت های ناشی از به کار گیری تفنگ می میرند و ۲۰۰ هزار نفر دیگر نیز هر ساله براثر همین خشونت ها زخمی می شوند.

- در دو هفته نخست جنبش تسخیر وال استریت تقریبا هزار نفر بازداشت شده اند .

- حدود دو سوم از کمک هایی که رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در چرخه انتخابات سال ۲۰۱۰ دریافت کرده بود مربوط به صنایع تحت کنترل وی بوده است .

- حدود هشت نفر از هر ده آمریکایی از عملکرد نظام سیاسی کشور ناراضی هستند و ۴۵ درصد از آمریکایی ها نیز درمورد عملکرد نظام سیاسی کشور به شدت ابراز نارضایتی کرده اند .

- تعداد واقعی تخلفاتی که از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۸ در آمریکا صورت گرفته است به ۴۰ هزار تخلف حقوقی ، اجرایی و دیگر تخلفات در بخش تحقیقات اطلاعاتی می رسد.

- تعداد زندانیان در آمریکا در سال ۲۰۰۹ ، به بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است و در حقیقت از هر ۱۳۲ آمریکایی ، یک نفر پشت میله های زندان به سر می برد. درهمین حال بیش از ۱۴۰ هزار نفر در آمریکا به حبس ابد محکوم شده اند .

- شمار بیکاران در آمریکا ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است و میزان بیکاری در این کشور در سال ۲۰۱۱ ، ۸.۹ درصد بوده است .

- طی بیست سال گذشته ، درآمد ۹۰ درصد از آمریکایی ها هیچ تغییری نداشته است . در حالیکه درآمد ثروتمندترین شهروندان آمریکا که یک درصد جامعه را تشکیل می دهند ۳۳ درصد افزایش داشته است.

- دارایی چهار آمریکایی که ثروتمندترین شهروندان این کشور را تشکیل می دهند به یک تریلیون و پانصد میلیارد دلار می رسد .

- براساس آمارهای رسمی ، در سال ۲۰۱۰ در آمریکا ۴۶ میلیون و دویست هزار نفر زیر خط فقر زندگی بوده اند که در مقایسه با سال ۲۰۰۹ ، دو میلیون و ۶۰۰ نفر افزایش داشته است.

از سال ۱۹۵۹ تاکنون این بالاترین میزان افرادی است که در آمریکا زیر خطر فقر زندگی می کنند.

- تعداد آمریکایی هایی که پول کافی برای تهیه مواد غذایی ندارند از نه درصد در سال ۲۰۰۸ به ۱۹ درصد در سال ۲۰۰۹ افزایش یافته است .

- حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار آمریکایی جایی برای خوابیدن در شب ندارند.

بین سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۰ تعداد افراد بی خانمان در آمریکا ۲۰ درصد افزایش داشته است .

- تعداد شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۰ که از بیمه خدمات درمانی برخوردار نبوده اند به ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر می رسد .

- طی ده سال گذشته ، مرگ و میر ناشی از داروهای تجویز شده در آمریکا به دو برابر افزایش یافته است و در حقیقت هر ۱۴ دقیقه یک نفر براثر داروی تجویز شده می میرد . تجویز بیش از حد دارو باعث مرگ ۳۷ هزار و چهارصد و هشتاد و پنج نفر در سال دو هزار و نه شده است .

- متوسط شهریه دانشگاه های دولتی در آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ ، هشت هزار و ۲۴۴ دلار بوده که در مقایسه با سال تحصیلی پیش از آن ۶۳۱ دلار افزایش داشته است .

- میزان بیکاری در میان سیاه پوستان در آمریکا ۲۱ درصد است و در شهرهای بزرگ مانند دیترویت این میزان به ۴۰ درصد می رسد .

- از هر هفت شغل پر درآمد در آمریکا ، شش شغل متعلق به سفید پوستان است .

- در سال ۲۰۱۰ ، فقر در میان سیاه پوستان در آمریکا ۲۷.۴درصد افزایش داشته است .

- ۵۲ درصد از مسلمانان در آمریکا می گویند تحت نظارت شدید دولت هستند .  ۲۸درصد نیز می گویند با آنها مانند یک مظنون رفتار می شود .

- هفت موسسه خیریه آمریکایی طی یک دهه گذشته ۴۲ میلیون و۶۰۰ هزار دلار را صرف ایجاد دشمنی و نفرت علیه جوامع اسلامی کرده اند.

- زنانی که کاری شبیه مردان را در آمریکا انجام می دهند اغلب حقوق کمتری دریافت می کنند .

- بیش از ۱۷ میلیون زن آمریکایی در سال ۲۰۱۰ ، در فقر زندگی کرده اند .

- هر سال بیش از دو میلیون زن آمریکایی قربانی خشونت های داخلی هستند و یک پنجم زنان آمریکایی در طول زندگی خودشان مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند . یک چهارم از زنان آمریکایی نیز در طول زندگی خود مورد خشونت جسمی همسرانشان قرار می گیرند .

- بین سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ در آمریکا ، بیش از یک میلیون نفر به کودکانی که در فقر زندگی می کنند اضافه شده است و به این ترتیب تعداد کودکانی که در زیر خطر فقر در آمریکا زندگی می کنند به بیش از پانزده میلیون نفر می رسد .

- در سال ۲۰۱۱ در آمریکا ، یک میلیون و ششصد هزار کودک در خیابان ها زندگی کرده اند .

- طی ده سال گذشته در آمریکا ، بیش از ۲۰ هزار کودک آمریکایی توسط اعضای خانواده خودشان کشته شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار