معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه از ارزان شدن قیمت انواع فرآورده های لبنی در استان و بازگشت قیمت این محصولات به نرخهای اسفند ماه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از كرمانشاه ، 'حشمت الله كبودی' روز یكشنبه ضمن اشاره به اقدام برخی واحدهای تولید فرآورده های لبنی مبنی بر كاهش دادن قیمت محصولات خود، افزود: به همه واحدهای صنفی و فروشگاهها اعلام كرده ایم كه قیمت این فرآورده ها باید به قیمت اسفند ماه پارسال باز گردد.

وی ادامه داد: هم اكنون بازرسان ما در حال رصد این مساله هستند تا واقعی یا غیر واقعی بودن قیمت فرآورده های لبنی در فروشگاههای سطح شهر را ارزیابی نمایند.

وی گفت: آنچه برای ما ملاك است، فاكتور خرید این اقلام از سوی فروشگاهها می باشد نه قیمت درج شده بر روی اقلام مصرفی، بنابراین مغازه داران ملزمند كه محصولات لبنی را بر اساس قیمت اسفندماه سال گذشته و طبق فاكتور عرضه نمایند و فاكتور خریدشان را نیز در معرض دید مشتریان قرار دهند لذا با فروش بر اساس قیمتهایی كه روی اجناس درج شده است، برخورد خواهیم كرد زیرا ملاك برای ما، فاكتور خرید و قیمتهای اسفندماه گذشته می باشد.

كبودی همچنین از جذب مقادیر فراوانی برنج تولید داخل با آرم 'شیرودی' از سوی شركت غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد و گفت: به محض اتمام جذب این محصول، كار توزیع را با قیمت هر كیلوگرم 14 هزار ریال، آغاز خواهیم كرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان كرمانشاه همچنین از جذب بیش از پنج هزار تن نهاده های دامی برای توزیع میان واحدهای دامداری شیری استان خبر داد و گفت: این نهاده های شامل كنجاله سویا، جو و ذرت می باشد كه از سوی سازمان جهاد كشاورزی برای هر كیلوگرم كنجاله سویا دو هزار ریال و برای هر كیلوگرم جو و ذرت نیز معادل یك هزار ریال یارانه پرداخت شده است و قرار است با قیمتی مناسب در بین دامداران تولیدی شیر توزیع شود.

كبودی تاكید كرد: دامداران باید شیر خام بهداشتی و درجه یك را با قیمت هركیلوگرم 63 هزار ریال در درب كارخانه های تولید فرآورده های لبنی به فروش برسانند.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص نوسانات زیاد در بازار فروش گوشت مرغ، گفت: نوسان قیمت در این خصوص واقعیت دارد ولی این مساله تنها مختص استان ما نبوده بلكه در دیگر استانهای كشورمان نیز مصداق دارد ولی در حال تلاش و برنامه ریزی هستیم تا نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی مرغ در استان را با قیمت تعادلی تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم با این هدف كه هزینه های تمام شده این واحدها نیز كاهش و به تبع آن، قیمت گوشت مرغ برای مصرف كنندگان استان نیز كاهش یابد.

كبودی همچنین از برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ذخیره سازی اقلام مورد نیاز و پرمصرف در ایام ماه مبارك رمضان و نیز تشدید طرحهای نظارتی در این خصوص خبر داد و گفت: سعی خواهیم كرد تا در ماه رمضان، مردم كمترین مشكل را برای تامین اقلام مورد نیاز خود داشته باشند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.