مدير عامل شرکت قطارهاي مسافري رجاء اعلام کرد : جابه‌جايي 29.4 ميليون نفر مسافر در سال جاري با ناوگان ريلي برنامه ريزي شده که 20.8 ميليون نفر آن سهم رجاء پيش‌بيني شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شرکت رجاء ، ناصر بختياري با اشاره به اينکه رجاء در پايان سال با مشکلات مالي زيادي روبرو بود، اظهار داشت: در روزهاي آخر سال بخشي از يارانه‌اي را که از دولت طلب داشتيم ، دريافت کرديم.
بختياري ادامه داد: پيش‌بيني سال گذشته براي زيان رجاء بدون درنظر گرفتن يارانه يکصد ميليارد تومان بود.
وي با اشاره به تخصيص يارانه 40 ميليارد توماني به رجاء و دريافت 36 ميليارد تومان آن در روز‌هاي پاياني سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به تخصيص اين يارانه به رجاء احتمال مي‌رود رقم 100 ميليارد تومان زيان محقق نشود.
مديرعامل شرکت قطار‌هاي مسافري رجاء گفت: از يکصد ميليارد تومان زيان رجاء در سال گذشته، سهم قيمت‌هاي بليت و اجاره لکوموتيو در اين زيان،90 درصد است.

بختياري درباره قيمت بليت‌هاي قطار هم گفت : قيمت‌هاي بليت قطار کمتر از 5 هزار تومان شامل 32 رام قطار مي‌شود که 41 درصد قطارهاي ما را تشکيل مي‌دهد.
بختياري ادامه داد: همچنين بليت‌هاي بين 5 تا 10 هزار تومان شامل 18 رام قطار مي‌شود که 23 درصد قطارهاي ماست.
وي افزود: همچنين بليت‌هاي بين 10 تا 20 هزار تومان شامل 16 رام قطار مي‌شود که 20 درصد قطارهاي ما را تشکيل مي‌دهد و بليت‌هاي بيش از 20 هزار تومان شامل 13 رام قطار است که 16 درصد از قطارهاي ما را شامل مي‌شود.
بختياري در خصوص چابک‌سازي رجا اظهار داشت: 100درصد سهام اين شرکت متعلق به شستا و صندوق تأمين اجتماعي است که با توجيه مالي مطلوب، تغييرات ساختاري درخود ايجاد خواهد کرد و نمونه آن اصلاح اساسنامه براي افزودن قطارهاي باري به ناوگان و فعاليت در زنجيره موارد مربوط به حمل و نقل ريلي است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار