با توجه به روابط قابل توجه كشور چين و ايران ما آماده برگزاري هفته فرهنگي در پكن به منظور گسترش فعاليت هاي فرهنگي دو كشور هستيم.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

، نشست ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با يوهانگ يانگ سفير كشور چين، چنگ تنگ نماينده فرهنگي ها او نماينده جشنواره بين المللي پكن وانگ منشي سفير ظهر امروز در دفتر وزير برگزار شد.

سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بيش از چهل سال از روابط رسمي دو كشور مي‌گذرد و جاده ابريشم گواه اين ارتباط از گذشته تا امروز است و بايد اين تعامل بيشتر باشد.

وي افزود: از سال 42 توافق نامه هاي بسياري امضا شده و هنوز هر دو كشور جاي فعاليت بسياري در زمينه فرهنگي دارند و ما آماده برگزاري هفته فرهنگي در پكن هستيم.

حسيني ادامه داد: كشور چين از مردم و فرهنگ ما استقبال كرده و ما نيز خواهان گسترش فرهنگ صلح و دوستي بين ايران و چين برخلاف آمريكايي هاي مزدور هستيم.

وزير ارشاد اظهار داشت: ما خواهان برگزاري هفته فيلم ايراني در ژاپن هستيم و تاكيد ما بر جنبه هاي عاطفي، اخلاقي و انساني است.

حسيني افزود: كشورهاي غربي و اروپايي برخلاف شعار آزادي خود تحمل حرف حق را نداشته و قطع شبكه پرس تي وي نمونه اي از آن است.

همچنين يوهانگ يانگ سفير كشور چين گفت: روابط بين ايران و چين چه از نظر فرهنگي و سياسي مشكلي نداشته و از كشور چين هيئت هاي فرهنگي بسياري به ايران آمده اند كه حضور پررنگ آن ها امسال در نمايشگاه بين المللي كتاب به خوبي ديده مي شود.

وي افزود: سال گذشته هفته فرهنگي در ايران برگزار شد و كشور چين با توجه به آشنايي بيشتر مردم ايران و درك مشترك خواهان فعاليت بيشتر بين دو كشور شد.

يانگ تصريح كرد: چيني ها علاقه مند به فرهنگ ايراني هستند و ما خواهان ساختن فيلم هاي مشترك بين دو كشور هستيم.

وي خاطرنشان كرد: من از فيلم جدايي نادر از سيمين و به خصوص اصغر فرهادي تشكر مي‌كنم و از همه آن ها دعوت مي كنم كه براي مدتي مهمان ما در كشور چين باشند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار