شبکه تلويزيوني الجزيره به انتشار گزارش هاي دروغ و جانبدارانه درباره تحولات سوريه متهم شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، گزارشهاي جانبدارانه الجزيره انتقادهايي را نيز در بين مردم محلي به همراه داشته است. حمدان، يکي از شهروندان بيروت مي گويد گزارش ها غير واقعي است. همه دروغ مي گويند.

پنج نفر از کارکنان الجزيره در لبنان تاکنون به علت موضع جانبدارانه اين شبکه تلويزيوني عليه تحولات سوريه، از شغلشان استعفا کرده اند و موسي احمد، يکي از اين افراد است که در دفتر شبکه الجزيره در بيروت کار مي کرد.

احمد به علت انتشار چنين گزارش هاي جانبدارانه اي که از زمان پوشش حوادث انقلاب ليبي آغاز شده اند، عذر خواست. وي افزود به رغم اصرار شبکه الجزيره براي ادامه فعاليت، استعفاء کردم. کار در الجزيره روياي هر خبرنگاري است چون اين يک شبکه بزرگ تلويزيوني است. اما زماني که اين رويا به کابوس و نااميدي تبديل شد، بايد کار را کنار گذاشت.

او گفت: حقايق کاملا با گزارش هاي منتشر شده در الجزيره متفاوت است.

گفته مي شود برخي تصاوير شبکه الجزيره جانبدارانه و به نفع مخالفان دولت سوريه بوده است. يکي از اين موارد گزارشي از يک کودک مجروح در درگيري هاي حمص است. ظاهرا ابوصالح گزارشگر الجزيره از اين کودک خواسته است تا تظاهر به زخمي شدن کند و صحنه درگيري نيز ساختگي است.

به عنوان يک نمونه ديگر، خبرگزاري سانا سوريه نيز در پانزدهم مارس گزارش داده بود گروهي از تروريست ها عمدا شماري از شهروندان را گروگان گرفته و به قتل رسانده اند، در حاليکه بعدا روشن شد که اين افراد پرسنل ارتش سوريه بوده اند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار