مسئول بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي گفت: احتمالا اظهارنظر‌هاي نقشه شده از سوي هاشمي رفسنجاني در مورد برقراري ارتباط با آمريكا مربوط به گذشته است و بعيد مي‌دانم در شرايط كنوني موافق ارتباط با آمريكا باشد.

حميدرضا ترقي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در تحليل اظهارنظر منتشر شده از سوي هاشمي رفسنجاني مبني بر ضرورت برقراري ارتباط ميان ايران و آمريكا،‌ اظهار داشت: اين گفتگو ممكن است در گذشته دنبال شده و شايد مواضع كنوني هاشمي رفسنجاني در مورد ارتباط با آمريكا اين چنين نباشد.

مسئول بين الملل حزب موتلفه ادامه داد: در شرايط كنوني رابط ايران با آمريكا به معني عقب نشيني كشور در برابر فشار تحريم‌هاي آمريكا محسوب مي‌شود، بنابراين هرگونه رابطه با آمريكا از سوي ايران منتفي است.

ترقي با بيان اينكه آمريكا بيشتر از هميشه به ارتباط با ايران احتياج دارد، اظهار داشت: رييس جمهور آمريكا در شرايط كنوين، مخصوصا در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري در كشورش، بيش از پيش به رابطه با ايران محتاج است.

وي تصريح كرد:‌ اگر فرازي براي گفتگوي ديپلماتيك ميان ايران و آمريكا باز شود، آمريكا بايد پاسخگوي مطالبات ملت ايران باشد.

اين فعال سياسي افزود: آمريكا بارها و بارها خواهان ارتباط با ايران بوده و هنوز هم بر اين خواسته پافشاري مي‌كند و اين در حالي است كه هرگز حركتي مبني بر جبران خساراتي كه به ايران وارد كرده نداشته است.

ترقي هرگونه مذاكره آمريكا با ايران را بدون قبول جبران خساراتي كه به ايران وارد كرده مردود دانست و تصريح كرد: آمريكا سهم عمده‌اي در ترسيم جنايات مختلف عليه ايران داشته است، بنابراين اگر منصفانه وارد مذاكره شود، شايد نگاه ملت ايران نسبت به آمريكا تغيير كند.

وي تصريح كرد: طبق فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب، آمريكايي‌ها هرگز قابل اعتماد نبوده‌اند و نمي‌شود روي حرفها و مكاتبات آنها جهت برقرار كردن ارتباط اعتماد كرد.

مسئول بين‌الملل حزب موتلفه خاطرنشان كرد: احتمال مي‌دهم اظهارنظرهاي هاشمي رفسنجاني در مورد برقراري ارتباط با آمريكا مربوط به زمان گذشته باشد و بعيد مي‌دانم در شرايط كنوني با وجود بيانات رهبري مبني بر عدم اعتماد به آمريكايي‌ها چنين مطالبي از سوي هاشمي رفسنجاني مطرح شده باشد./س3

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار