تمام برنامه های مصوب تیم ملی بدمینتون بانوان در سال 90 به انجام رسید و عملکرد مناسب ملی پوشان،‌سرمربی آنان را تا 6 ماه در کشور ماندگار کرد.

فریبا مددی،‌نائب رئیس فدراسیون بدمینتون،‌در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:در طول سال 90تمام فعالیت های مصوب بدمینتون را که به بانوان مربوط بود انجام داده ایم و تقویم پیشنهادی سال 91 را نیز 27 فروردین ماه در صورت قبول مسئولان فدراسیون به تصویب می رسانیم.

وی در خصوص برنامه های اجرایی در سال 90 عنوان کرد:مسابقات قهرمانی کشوری در 5 رده نونهالان، نوجوانان،‌جوانان،‌بزرگسالان،‌و پیشکسوتان،‌برگزار شد،‌هم چنین مسابقات لیگ برتر در 4 دوره رفت و برگشت به انجام رسید نیز لیگ دسته یک و دسته 2 را به صورت متمرکز و با همکاری ورزشکاران برگزار کردیم.

مددی در مورد برنامه های استعدادیابی بدمینتون بانوان عنوان کرد:این برنامه از 2 سال قبل شروع شده بود اما در سال 90 به طور جدی تر دنبال شد،‌در این مدت 200 ورزشکار 8 تا 11 ساله برای شرکت در برنامه استعدادیابی فدراسیون حضور داشتند که از این میان با برگزاری تست های مرتبط 60 نفر برگزیده شدند،‌سپس در شهرهای مختلف 3 مرحله اردو گذاشتیم و ناظران فدراسیون در این اردوها ورزشکاران را تحت نظر قرار دادند که در نهایت 34 نفر انتخاب شدند.

نایب رئیس فدراسیون بدمینتون در ادامه تصریح  کرد:از بین 34 نفری که برگزیده شدند، مسابقه انتخابی برگزار شد که 6 نفر متولیدین سال 80 به بعد هستند و 5 نفر متولدین سال های 78،‌79،‌که این 11 نفر به اردوی متمرکز دعوت شده اند که این اردو هفته دوم فروردین ماه سال جاری در کمپ فدراسیون زیر نظر دیان،‌سرمربی تیم ملی‌،برگزار می شود.

وی عملکرد سرمربی تیم ملی بانوان را خوب ارزیابی کرد و افزود:در لیست و دومین دوره مسابقات بین المللی دهه فجر عملکرد خوبی را از ملی پوشان شاهد بودیم که همین امر سبب شد تا قرار داد "دیان" تا 6 ماه دیگر تمدید شود.

مددی در خصوص حضور بانوان ایرانی در المپیک لندن گفت:برای حضور در المپیک لندن ملی پوشان باید در مسابقات بین المللی بیشتری شرکت می کردند اما بانوان ایرانی تنها در 2 مسابقه حضور داشتند که همین امر حضور آنان در لندن را برای بانوان دشوار می سازد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار