شوراي حقوق بشر سازمان ملل با صدور قطعنامه اي خواهان تحقيق در زمينه شهرک سازيهاي رژيم صهيونيستي شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ قطعنامه شوراي حقوق بشر سازمان ملل درباره تشکيل کميته تحقيق بين المللي درباره شهرک سازي رژيم صهيونيستي به زيان حقوق ملت فلسطين در اراضي اشغالي بيانگر اين مساله است که مساله کشور فلسطين به رغم شکست هاي شوراي امنيت ولي همچنان در عرصه بين المللي مطرح است.

گفتني است ، اين راي شوراي حقوق بشر به معناي اعترافي جديد از سوي يکي از مهم ترين سازمان هاي بين المللي مبني بر نقض بديهي ترين حقوق مدني ،اقتصادي ، سياسي و اجتماعي ملت فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي مي باشد . اين اعتراف همچنين به اين معنا است که تلاش هاي اسرائيل براي تحميل وضع موجود بر فلسطينيان هيچ مشروعيتي به شهرک سازي اين رژيم نمي دهد.

موضع جديد بين المللي از حقوق ملت فلسطين حمايت مي کند که به تشکيل کشور خود در سايه بهار عربي دوخته است . آمريکا به اين تصميم شوراي حقوق بشر اعتراض کرد و بار ديگر خود را جدا از ديگر کشورهاي جهان در مساله حمايت از حقوق فلسطين قرار دارد . شکي نيست دولت آمريکا ناشي از لابي هاي پرنفوذ صهيونيستي در اين کشور مجبور است چنين موضعي را به ويژه در آستانه انتخابات رياست جمهوري اين کشور اتخاذ کند.

بر اساس اين گزارش ، " رياض منصور" نماينده تشکيلات خودگردان فلسطين در سازمان ملل گفت : تفاوت اين راي شوراي حقوق بشر با گزارش قاضي" گلدستون" اين است که وي خواست توصيه هاي خود را از طريق شوراي امنيت بگذراند و به دادگاه کيفري بين المللي برساند ولي تلاش هاي وي در شوراي امنيت در برابر تهديد وتوي آمريکا قرار گرفت و نتوانست کاري پيش ببرد و در نتيجه نيز نتوانست به دادگاه کيفري بين المللي برسد.

شوراي حقوق بشر در قطعنامه جديد خود توجه بيشتري به شهرک سازي اسرائيل به عنوان اقدامي غيرقانوني داشته است. شهرک سازي گسترده از سوي اسرائيل هرگونه فرصت براي روند سياسي و مذاکره را تهديد مي کند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار