زمانی که با واژه انسان پیر رو به رو می شوید واکنش و تصویری که به ذهن شما خطور می کند چیست؟ به نظر شما پیرترن انسانهای روی زمین چند سال عمر کرده اند؟ در صورتی که به دنبال پاسخ این سوالات هستید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در دنیای امروز و با توجه به پیشرفت علم پزشکی و در یک نگاه کلی تر افزایش سطح رفاه در جامعه جهانی ، امید به زندگی در جامعه جهانی و در بین مردم دنیا افزایش یافته است. اما انسانهایی هستند که بسیار طولانی عمر کرده و به نوعی رکوردار هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این افراد آشنا کنیم.

ماریا استهر هردیا دی کاپوویلا
سن : 116 سال و 347 روز
این بانوی اهل کشور اکوادور در آمریکای لاتین تا زمان مرگ خود به عنوان پیرترین انسان جهان شناخته می شد. او که فرزند یک نظامی رده بالای ارتش اکوادور بود در خانواده ای از سطوج بالای جامعه زندگی کرد و در طول دوران کودکی و نوجوانی خود در مجامع اجتماعی و کلاسهای هنری شرکت می کرد. وی در طول عمر خود از سیگار و مشروبات الکلی دوری کرد و بسیاری یکی از رازهای عمر طولانی وی را همین نکته می دانند. او تا سن 116 سالگی نیز به خوبی و با سلامتی کامل زندگی می کرد و می توانست تلویزیون تماشا کرده ، روزنامه بخواند و بدون کمک کسی راه برود.وی نهایتا چند روز قبل از رسیدن به سن 117 سالگی در بیمارتان به دلیل ابتلای به ذات الریه درگذشت.

ماریا- لویس ملوئر
سن : 117 سال و 230 روز
اگر احساس می کنید که افراد 60 یا 70 سال پیر هستند با این زن کانادایی – فرانسوی آشنا شوید. این زن که در کشور کانادا زندگی می کرد متولد 29 آگوست 1880 میلادی بود و در 16 آوریل 1998 از دنیا رفت. این زن پیر برای چندین سال رکورد پیرترین انسان را در اختیار داشت و نهایتا در یک خانه سالمندان که پسر او نیز در همانجا یک پرستار بود درگذشت. بزرگترین فرزند او در هنگام دختر او بود که 90 سال سن داشت.

سارا کنائوس
سن: 119 سال و 97 روز
این بانوی کهنسال پیرترین آمریکایی تمام دوران است. این زن آمریکایی در 24 سپتامبر 1880 متولد شده بود 33 ساعت قبل از آغاز سال 2000 میلادی به تاریخ 30 دسامبر 1999 میلادی درگذشت. این زن در یک شهرک در کنار یک معدن زغال سنگ به دنیا آمد و در طول عمر خود یک مدیر در حوزه بیمه بود. دختر او که در زما مرگش 96 سال داشت و تا سن 101 سالگی نیز عمر کرد درباره مادرش می گوید: او در تمام مدت زندگی خود انسانی صلح جو و مهربان بود و به همین دلیل توانست مدت زمانی به این طولانی را عمر کند. او شخصی بود که در سنین بالای 100 سالگی نیز می توانست بسیاری از کارهای خود را به تنهایی انجام دهد و از این بابت خوشحال بود. او نهایتا در اتاق خود در خانه سالمندان به آرامی درگذشت و پزشکان علت مرگ او را کهولت سن اعلام کردند. او اگر مدت بیشتری زنده می ماند تبدیل به انسانی می شد که در 3 قرن زندگی کرده است.

شیگشیو ایزومی
سن : 120 سال و 237 روز
این مرد ژاپنی یکی دیگر از پیرترین انسانهایی است که تا کنو بر روی زمین زندگی کرده است. این مرد رکوردار طولانی تر مدت کار در جهان است و برای 98 سال به صورت مداوم به کار مشغول بوده است. او به عنوان یک معلم با کودکان سر و کار داشت و بسیاری یکی از دلایل عمر طولانی وی را همین موضوع می دانند . به شکل تعجب برانگیزی او تا سن 70 سالگی به سیگار کشیدن نیز ادامه می داد. همسر وی نیز در سن 90 سالگی درگذشت. این مرد ژاپنی که در 29 ژوئن 1865 به دنیا آمده بود به تاریخ 21 فوریه 1986 به دلیل ابتلاء به بیماری ذات الریه در بیمارستان درگذشت.

ژانی کالمنت
سن: 122 سال و 164 روز
اما با پیرترین انسانی که تا به حال بر روی زمین زندگی کرده است آشنا شوید. این زن فرانسوی به نوعی تمامی رکوردهای قبلی را شکست تا بتواند به عنوان پیرترین انسان شناخته شود. نکته جالب در مورد وی این است که دختر و نوه پسری او قبل از مرگ وی از دنیا رفتند و وی آخرین شخصی زنده بود که توانسته بود ون گوگ نقاش مشهور را از نزدیک در زمان حیاتش ملاقات کند. او دقیقا این ملاقات را به خاطر دارد . ون گوگ به مغازه پدر وی آمده بوده است تا رنگ و قلم تهیه کند و او ، نقاش معروف را فردی بد لباس و کثیف توصیف کرده بود. او در سن 100 سالگی همچنان می توانست دوچرخه سواری کند و تا سن 114 سالگی همچنان می توانست راه برود. او که متولد 21 فوریه 1875 بود در 4 آگوست سال 1997 میلادی در گذشت./ ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار