نام پنج کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در میان آثار برگزیده اولین جایزه کتاب سال «مهر» به انتخاب دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست موسسه خیریه مهرطه قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کانون، در مراسم پایانی این جایزه که عصر روز 22 اسفند در محل این موسسه برگزار شد محمد رضا یوسفی دبیر اجرایی این جایزه ابتدا گزارشی از روند داوری ارایه کرد و زهره زارع مدیرعامل موسسه مهر طه و مرجان حسینی عضو دبیرخانه نیز توضیح‌هایی در این زمینه بیان کردند.
در ادامه بر اساس رای دختران تحت پوشش موسسه مهر طه 6 کتاب به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد که 5 عنوان از آن متعلق به انتشارات کانون است.
بر این اساس کتاب‌های "کبوتر سفید کنار آینه" اثر احمدرضا احمدی، "اولین روز تابستان" اثر سیامک گلشیری و "عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی"اثر جمشید خانیان هر سه از کانون برگزیده بخش تالیف معرفی شدند.
همچنین در بخش ترجمه نیز دو کتاب "جادوگر بیکار" با ترجمه مهناز صدری و "مسافرخانه‌ی ماه نصفه" با ترجمه نسرین وکیلی و پارسا مهین‌پور از کانون و «سفر جادویی پنج خواهر» با ترجمه پروین علی‌پور به عنوان برگزیده این جایزه انتخاب شدند.
در این مراسم همچنین از نمایندگان انتشارات قدیانی و نسل نواندیش به عنوان ناشران برگزیده تقدیر شد.
همچنین در این مراسم از فرهاد حسن زاده نویسنده رمان هستی به عنوان یکی از نویسندگان پرکار عرصه ادبیات کودک و نوجوان قدردانی شد.
به گفته‌ی مرجان حسینی عضو دبیرخانه "جایزه کتاب مهر"، از میان 100 کتابی که به دبیرخانه ارسال شد حدود 42 کتاب انتخاب شد. بچه‌ها از مهر ماه شروع به داوری کردند و یک‌سری از بچه‌ها به عنوان داوران کتاب سال داوطلب خواندن کتاب شدند.
وی همچنین تاکید کرد که ما برای تشویق بچه‌ها به ادامه خواندن، حق داوری‌هایی در نظر گرفتیم که براساس تعداد صفحات خوانده شده بود و این حق از طریق خیران موسسه تامین شد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار