50 درصد عوامل مؤثر بر سلامت، عوامل اجتماعی است که متأسفانه در کشور توجه چندانی به آن نمی‌شود.

به گزارش سرويس علمي،پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشکي؛ ‌ محمدتقی اعتمادیه، مدیر بیمارستان ایرانیان در حاشیه نشست مدیران بیمارستان بخش خصوصی در سازمان نظام پزشکی گفت: حمایت‌های اجتماعی رابطه بسیار مستقیم بر سلامت افراد دارند و خوشبختانه این مهم از سوی سازمان نظام پزشکی دیده شده است. خوشبختانه مدیران این سازمان برای اولین بار همایش عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را طراحی کردند امیدواریم در پایان این همایش راهکارهای مناسب برای بهبود وضع سلامت اجتماعی مردم به خوبی مشخص شود.
وی تأکید کرد: درآمد، سواد، اشتغال، امنیت غذایی، مسکن و دسترسی به خدمات پزشکی از جمله عوامل اجتماعی که نقش بسیاری روی افراد دارد.
به گفته وی اگر مردم به لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی قرار گیرند مشکلات روحی آنان کمتر می‌شود و سلامت اجتماعی آنان هم روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
اعتمادیه تأکید کرد: نیمی از سلامت مردم به مقوله بهداشت وابسته است و یک رفتار اشتباه درباره مسائل بهداشتی می‌تواند سلامت و بهداشت جامعه را به خطر اندازد.
لازم به ذکر است همایش عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت 8 بهمن‌ماه سال جاری با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.