رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: پیش بینی صورت گرفته برای تغییر ساختار سازمان درسال 90 افزایش دو معاونت تخصصی جدید به این سازمان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ نظام الدین برزگری در نشستي خبری ضمن بیان مطلب افزود: ساختار فعلی سازمان ملی استاندارد دارای دو معاونت تخصصی است که بعد از بررسی های لازم این میزان به 4 معاونت تخصصی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین جذب 5هزار کارشناس استاندارد به منظور بررسی و پیگیری رعایت استانداردهای اجباری در حوزه های مختلف از جمله اهداف سازمان درسال 91 محسوب می شود.

برزگری با تأکید بر فراهم شدن مقدمات رعایت استاندارد اجباری در 5 هزار و 28 تعرفه گمرکی در سال 90 تصریح کرد: از اول اسفند ماه 5هزار و 28 تعرفه گمرکی در 150 هزار قلم کالا تحت پوشش نظارت سازمان گمرک، توسعه تجارت و استاندارد در رعایت استانداردهای اجباری قرار گرفته اند و این رویه درسال 91 نیز تکمیل می شود.

وی اظهار داشت: از 27 هزار مراجعه برای ثبت سفارش، 4 هزار مورد تأییدیه استاندارد را برای ورود کالا دریافت نکرده اند که این امر نشانگر افزایش نظارت ها در جهت کاهش ورود کالاهای بی کیفیت به کشور است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه اصلاح قانون و مقرارات این سازمان از اهداف مهم در سال 91 است، افزود: طرح اصلاح قانون و مقررات سازمان ملی استاندارد در 6 فصل و 47 ماده به مجلس ارائه شده و در صورت تصویب آن در مجلس نهم قانون جامعی درخصوص استاندارد خواهیم داشت.

برزگری عنوان کرد: در سال 90 اقدامات مناسبی در جهت مبارزه با عرضه سکه های تقلبی انجام گرفته و 4 هزار و 600 سازنده مصنوعات طلا در سطح کشور کد گذاری شده اند که این امر به شناسایی و رهگیری مصنوع طلا کمک می کند.

وی تأکید کرد: هم اکنون ضرب سکه یک گرمی گرد و مدور تنها برعهده بانک مرکزی است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار