خانه تئاتر به عنوان مهمترين صنف تئاتري و با توجه به اهميت حضور فعال آن ها در سياست گذاري هاي اين عرصه كمترين سهم را در تصميم گيري ها دارد.

مسعود موسوي كارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه كه با اثر "به دهكده جهاني خوش اومدي پينوكيو"در بخش چشم انداز سي امين جشنواره بين المللي تئاتر شهر شركت كرده بود،‌ در خصوص برنامه اجراي عمومي اين نمايش به

خبرنگار حوزه باشگاه خبرنگاران

گفت: طبق صحبتي كه با مديران تئاتر شهر داشتم مشخص شد كه سه نفر از اعضاي شوراي هنري فيلم اثر را ببينند و سپس در رابطه با اجراي آن تصميم گيري كنند.

وي افزود: خوشبختانه مسعود دلخواه يكي از داوران بود و نمايش من را ديد اما 2 نفر ديگر نييز بايد فيلم را ببينند و به دليل اين كه در زمان اجرا تنها مركز هنرهاي نمايشي اجازه فيلمبرداري از اثر را داشت، بايد آن را دريافت كنم و به شوراي هنري تحويل دهم تا در رابطه با اجراي عمومي اين نمايش تصميم بگيرند.

موسوي ادامه داد: متاسفانه عملكرد شوراي حمايت، ‌شفاف، و تعريف شده نيست اين كه چه كساني با چه معيارهايي براي تصميم گيري ها حضور دارند مشخص نيست.

اين كارگردان تصريح كرد: شوراي حمايت قرار بود كه چتر حمايتي گروه ها باشد و به طور حتم وقتي در رابطه با چند نمايش تصميم گيري مي كند و تعدادي نيز رد مي شود و بايد بودجه بيشتري مشخص شد.

وي با اشاره به اينكه در خصوص تصميم گيري هاي تئاتري اعضاي خانه تئاتر كمترين سهم را دارند، بيان كرد: اعضاي خانه تئاتر صنف اصل تئاتر را تشكيل مي دهند و به همين دليل آن ها بايد در سياست گذاري ها سهم جدي داشته باشند.

موسوي اظهار داشت: اعضاي خانه تئاتر زمان در جهان تصيم گيري ها قرار مي گيرند كه كار از كار گذشته و تصميم ها گرفته شده است.

وي گفت: تنها مشورت با اعضاي خانه تئاتر كافي نيست بلكه حضور فعال و تاثيرگذار نمايندگان خانه تئاتر بسيار مهم است.

موسوي ابراز كرد: اگر قرار است اتفاق مهمي در تئاتر اين كشور بيفتد بايد ارزش گذاري هاي بسيارزيادي براي خانه تئاتر و اعضاي آن در نظر گرفته شود، زيرا آن ها نمايندگان تئاتر هستند و به طور قطع تصميماتشان در پيشبرد اهداف تئاتر تاثير بسياري خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: هر تصميمي كه در شوراي حمايت قصد اجرايي شدن دارد بايد پيش از ابلاغ با حضور و مشورت اعضاي خانه تئاتر پيش رود و آن ها بايد در اين تصميم گيري ها شركت داشته باشند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.