دوران طلايي سينماي كودك به دليل بي توجهي مسئولان و امتناع ورزيدن سينماهاي سودجو در اكران اين فيلم ها به پايان رسيده است.

محمد علي طالبي كارگردان سينما و تلوزيون درباره‌ فقدان ويترين سينماي كودك به

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

گفت: سينماي كودك به هيچ دوران طلايي نمي رسد و مسئولان بسياري از مطالب را پيگيري نمي‌كنند كارها به افرادي سپرده مي شود كه كاري انجام نمي‌دهند و در كل هيچ همياري جمعي صورت نمي‌گيرد.

وي ادامه داد: هيچ سازماني به فكر فقدان ويترين سينماي كودك و نوجوان نيست و ما فقط زمان برگزاري جشنواره كودك مشغول به كاريم و در پايان اين جشنواره به طور كامل زندگيمان تعطيل مي شود.

طالبي تصريح كرد: فيلم سازان كودك هيچ امكاناتي براي فيلم سازي ندارند و در اين شرايط سينماي ما در تمامي ژانرها در حال تعطيلي است.

وي بيان كرد: من در حال حاضر خانه نشين و بيكار هستم و 6 ماه است كتابي نوشتم با عنوان "روياها تو از دست نده "ولي وزارت ارشاد هيچ گونه پيگيري نمي‌كند و 3 فيلم نامه ارائه دادم كه مسئولان دو اثر را رد كرده و سومي هم بلاتكيلف مانده است.

اين كارگردان افزود: سينماهاي سودجود از اكران فيلم هاي كودك خودداري مي‌كنند و با گرفتن بودجه از آموزش و پرورش از اكران فيلم كودك امتناع مي ورزند و فيلم هايي در ژانر هاي ديگر را به نمايش مي‌گذارند.

يادآوري مي‌شود، فيلم هاي گل پامچال، شهر موش ها، تيك تاك، كيسه برنج، بيد و باد، ديوار، باد و مه و علفزار از آثار محمد علي طالبي است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار