دبير علمي همايش چند رشته اي کمر درد گفت: كمردرد دومين عامل مراجعه به پزشك و اولين دليل غيبت از كار است.

به گزارش سرويس علمي،پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دكتر كردي،دبير علمي همايش چند رشته اي کمر درد افزود: آنچه مسلم است همه افراد در طول زندگي خود حداقل يكبار به كمردرد مبتلا مي شوند.
وي ادامه داد: در كشور ما آمار دقيقي در اين زمينه وجود ندارد در تحقيقات اخير ما كه با همكاري شهرداري تهران انجام شد ميزان شيوع نقطه هاي كمردرد در تهران 37 درصد است يعني يك سوم مردم به اين بيماري دچار شدند.
دبير علمي همايش با بيان اينكه در اين تحقيق 33 هزار نفر از مردم مناطق مختلف تهران شركت داشتند، افزود: در بررسي سال گذشته 22 درصد افراد به دليل كمردرد مراجعه پزشكي داشتند اگر به طور متوسط هر نفر حداقل سه مراجعه پزشكي داشته باشد برآورد مي شود تنها در تهران در يك سال بيش از 5 ميليون مراجعه پزشكي به علت اين بيماري است.
وي توضيح داد: البته تعدادي از افراد مبتلا به كمردرد به پزشك مراجعه نمي كنند كه ممكن است شدت درد آنها كم باشد و يا دچار درد مزمن باشند كه از درمان خود نااميد شدند و عليرغم مراجعه هاي متعدد بهبودي پيدا نكرده اند.
دكتر كردي با اشاره به ميزان شيوع كمردرد در دنيا گفت: كمردرد در بيشتر كشورها به عنوان دومين علت مراجعه به پزشك و اولين دليل غيبت در محل كار شناخته شده است.
وي تغيير شيوه زندگي و كم تحركي را از عوامل شيوع كمردرد دانست افزود: قبلا تصور مي شد كمردرد مشكل جوامع صنعتي باشد ولي تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كه تمام دنيا با اين مشكل روبرو هستند و ميزان شيوع آن در كشورهاي مختلف تفاوتي زيادي ندارد.
دبير علمي همايش با تاکيد بر اينکه بايد براي پيشگيري، كنترل و درمان اين بيماري تلاش کنيم تصريح كرد: اين همايش نخستين قدمي است كه با مشاركت و همكاري 20 رشته تخصصي و با 50 سخنراني برداشته شده است تا اين بيماري را از جنبه هاي مختلف بررسي نماييم و اميدوارم زمينه اي باشد كه همه اساتيد و متخصصان مرتبط دست به دست هم دهند تا در زمينه تحقيقاتي و پيشگيري و درمان كمردرد كه از نيازهاي كشور است، تلاش کنند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار