رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: هم اكنون در كشور 85 ميليون هكتار مرتع وجود دارد كه 900 خانوار با بيش از 37 ميليون واحد دام از آن بهره برداري مي كنند اين تعداد 2 برابر ظرفيت مراتع و پوشش گياهي آن است.

عليرضا اورنگي امروز در نشست خبري خود كه در محل سازمان جنگل هاي كشور برگزار شد،ضمن بيان اين مطلب افزود: انتقال نفت و گاز به برخي استان هاي حاشيه جنگل از جمله طرح هاي مهم اين سازمان در جهت حفظ جنگل هاي كشور است كه علاوه بر آن در برنامه پنجم توسعه در يك رويكرد جديد ساماندهي جنگل نشينان ساكن در بيش از 350 هزار هكتار در طرح صيانت از جنگل سوخت جايگزيني دريافت مي كنند.

وي با اشاره به اينكه در پنج سال اخير 160 هزار هكتار در اراضي غصب شده باز پس گيري و خلع يد شد، تصريح كرد: 12 پرونده زمين خواري به قوه قضائيه ارسال شد كه تمامي آنها موظف با بازگرداني زمين ها شده اند.

اورنگي 15 اسفند را روز درختكاري و شروع هفته منابع طبيعي دانست و ادامه داد: بيش از 12 ميليون اصله نهال در هفته منابع طبيعي در كشور كاشته مي شود كه 1.5 ميليون نهال آن در شمال و مابقي آن در ديگر جنگل هاي كشور كاشته خواهد شد.

رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري افزود: براي توسعه دامنه جنوبي البرز 10 هزار هكتار طرح هاي مختلف در تهران انجام خواهد شد كه 3 هزار هكتار از آن تحت پوشش طرح جنگل كاري، 5 هزار هكتار  بذر كاري و مابقي در اراضي طرح آبخيزداري اجرا مي شود./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار