دولت "باراک اوباما " رئيس جمهور آمريکا طرح هاي جديدي به سازمان مجاهدين خلق ايران پيشنهاد کرده تا نام منافقين از فهرست سياه سازمانها و گروه هاي حامي تروريسم خارج شود .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشيتدپرس ؛ تلاش دولت "وباما " براي حذف نام گروهك منافقين از فهرست گروهك هاي تروريستي مي تواند به سالها جدال آمريکا با اين گروه پايان داده و دور جديدي از اقدامات مداخله جويانه واشنگتن عليه ايران را به همراه آورد .

بر اساس اين گزارش ، "هيلاري کلينتون" وزير امور خارجه آمريکا طي سخناني در يکي از کميته هاي مجلس نمايندگان آمريکا اعلام کرد: همکاري  سازمان مجاهدين خلق ايران ، منافقين،  در اجراي طرح جابجايي اعضاي اين گروه از اردوگاه اشرف در مجاورت مرز ايران و عراق ،  عاملي کليدي و تعيين کننده در هر گونه تصميم گيري در خصوص خارج ساختن نام اين گروه از فهرست سياه سازمانهاي تروريستي خارجي محسوب مي شود .

وي در ادامه افزود  :‌ آمريکا همزمان با انتقال اعضاي اين گروه به نقطه اي ديگر در داخل عراق ، به روند تضمين امنيت  و سلامت اين افراد کمک خواهد کرد .
اين سخنان "کلينتون" دليل  روشني مبني بر كمك آمريکا به روند حدف نام منافقين از فهرست سازمانهاي تروريستي خارجي محسوب مي شود . دادگاهي فدرال به وزارت امور خارجه آمريکا دستور داده است تا موضوع معرفي سازمان مجاهدين خلق ايران را به عنوان سازماني تروريستي مورد ارزيابي مجدد قرار دهد .

يادآور مي شود ، اين گروه در دهه 1980 يک رشته عمليات بمبگذاري و ترور بر ضد دولت مركزي ايران به اجرا در آورده بود و در جنگ ايران و عراق با نيروهاي "صدام" همکاري مي کرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار