589 كيلومتر راه شهري و روستايي با ارزش 272 ميليارد تومان در استان خراسان رضوي آماده بهره برداري است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در بازديد از پروژه هاي راه و شهرسازي استان خراسان رضوي ابراهيم صنيعي با بيان اينكه در بهمن ماه سال جاري 589 كيلومتر از راه‌هاي شهري و روستايي استان خراسان رضوي توسط اداره كل راه و ترابري آماده افتتاح است، گفت: در آينده نزديك بخش ديگري از اين پروژه ها با حضور وزير راه و شهرسازي و رئيس جمهور افتتاح مي شود.

وي ادامه داد: اين پروژه ها در راستاي اهداف زيربنايي و با هدف توسعه راه هاي استان در دو بخش شهري و روستايي اجرا شده است.

مدير كل راه و ترابري استان خراسان رضوي با اشاره به اينكه 270 ميليارد تومان ساخت اين راه ها هزينه داشته است، افزود: در راه سازي احداث بزرگراه مشهد- شانديز با هزينه‌اي بالغ بر 145 ميليارد ريال از مهمترين اين پروژه ها به شمار مي رود.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: 421 كيلومتر از اين پروژه ها به احداث راه هاي جديد در استان اختصاص يافته است كه 127 كيلومتر آن را راه هاي روستايي تشكيل مي دهند.

صنيعي با اشاره به اينكه 124 كيلومتر پروژه بهسازي محور و 44 كيلومتر پروژه روكش آسفالت راه ها از جمله برنامه هايي بود كه در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به مرحله بهره برداري رسيده بودند، گفت: 9 پروژه راه سازي بين‌شهري و 32 پروژه راه روستايي از جمله مهمترين پروژه هاي اين استان در آينده اي نزديك به شمار مي رود.

مدير كل راه و ترابري استان خراسان رضوي با اشاره به اهميت اقتصادي، سياسي محور شرياني و ترانزيتي مشهد، فريمان، تربت حيدريه و تاي‌باد، دوغارون و لزوم تكميل و بهره‌برداري كامل و هر چه سريعتر اين محور، افزود: بر همين اساس هر قطعه از محور كه آماده مي شود بلافاصله به بهره برداري خواهد رسيد.

وي خاطرنشان كرد:‌ 217 كيلومتر راه روستايي نيز در غالب 32 پروژه با هزينه 223 ميليارد ريال تاكنون تكميل شده و به بهره برداري رسيده است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار