گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما با حضور دکتر محمد جواد لاريجاني به بررسی "هدف دشمنان از تلاش مضحک و بي اثر برای ناکامی خیالی انتخابات ایران" و اينكه حضور چشمگير مردم در انتخابات مي تواند پادزهري در برابر توطئه هاي غرب باشد، پرداخت.

به گزارش حوزه قضائي باشگاه خبرنگاران، لحظه به لحظه ملت بزرگ ايران به خلق حماسه اي ديگر نزديک مي شوند. شور و هيجان حضور در انتخابات پير و جوان نميشناسد. در اين سرماي اسفندماه ستادهاي تبليغاتي در حال سپري کردن شبها و روزهاي داغي هستند. اما هر چه اين شور و هيجان در کشور ما پررنگ و ديدني است، دنياي غرب و جميع دشمنان اين نظام از ديدن اين شکوه و عظمت کلافه تر مي شوند.


تلاش شبانه روزي آنان و رسانه هاي تحت سلطه آنها در سه دهه گذشته راه به جايي نبرده و مردم هوشیار کشورمان اين بار هم با حضور چشمگير و ماندگار خود مانند هميشه ثابت مي کنند که پادزهر تمام اين توطئه ها را دردستان خود دارند.
هدف دشمنان از اين همه تلاش مضحک و بي اثر چيست؟ و به چه دليل این تلاش ها صورت می گیرد؟

گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما با حضور دکتر محمد جواد لاريجاني به بررسی "هدف دشمنان از تلاش مضحک و بي اثر برای ناکامی خیالی انتخابات ایران" و اينكه حضور چشمگير مردم در انتخابات مي تواند پادزهري در برابر توطئه هاي غرب باشد، پرداخت.


محمدجواد لاريجاني با اشاره به "هدف دشمنان از تلاش مضحک و بي اثر برای ناکامی خیالی انتخابات ایران" گفت: ضد انقلابيون در حقيقت دست نشانده و عروسك هاي خيمه شب بازي غرب بوده و نگراني آمريكا و رژيم صهيونيستي دشمني با مسئله انتخابات ايران از يكسو داراي دليل مبنايي و از سوي ديگر دليل وضعيتي دارد، بدين معنا كه انقلاب اسلامي فقط بدنبال سرنگوني يك حكومت ديكتاتوري وابسته به خارج نبوده است؛

بلكه مهمتر از آن بدنبال بناي يك نظام كامل سياسي_ مدني براساس فقه اسلامي بوده و از سوي ديگر غرب با تلاش هاي متعدد خود از جمله فعاليت در فتنه 88 و بكارگيري تمام امكانات خود براي ضربه زدن به ايران و لكه دار كردن ماهيت مشاركت مردم كه البته ناكام هم ماند، از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد كرد.


كارشناس ارشد مسائل سياسي ادامه داد: انتخابات 12 اسفند سال 90 به مراتب با اهميت تر از انتخابات مجلس سالهاي گذشته خواهد بود؛ لذا هرچقدر مشاركت مردمي ايران بالاتر و عظيم تر باشد، به مراتب دشمنان ضعيف تر و خوارتر خواهند شد.
 

لاريجاني در پاسخ به اين سوال كه غرب در جبهه استكبار با يكديگر همصدا شده اند و به صورت علني درصدد مبارزه با اهداف كشورمان هستند، هدف آنها چيست؟ و علت شور و هيجاني بودن انتخابات براي ملت ما اين كه تعيين كننده سرنوشت كشورمان است، پس چرا غرب به دست و پا زدن افتاده است؟


انتخابات براي ملت ايران ارزشي فوق العاده دارد حتي اگر آنها مانع تراشي بر سر اهداف ما كنند، ملت ايران بازهم در انتخابات شركت خواهد كرد؛ لذا جمهوري اسلامي بعنوان الگويي براي ساير ملت ها شان و منزلتي است كه كسي به ايران اعطا نكرده؛ لذا ما خود به آن دست پيدا كرده ايم، در نتيجه طبيعي است كه غرب درپي اين موفقيت بسيار ناراحت و نگران باشد؛ چرا كه سرمايه گذاري هاي كلاني كه روي نوكرانشان در منطقه كرده اند، يكي پس از ديگري با شكست مواجه شدند.
 

وي اظهار داشت: غرب بسيار آشكار و هويدا به ملتهاي مسلمان خيانت و هيچ شان و منزلتي براي هيچ كشوري قائل نيست و فقط بدنبال منافع خود است و امروز بزرگترين منبع توسعه تروريست در دنيا، آمريكا و دولتهاي اروپايي هستند كه با بي شرمي تمام انواع دخالتها را در ساير امور كشورها انجام مي دهند.


وي در ادامه افزود: انتخابات خوب بايد داراي اجراي خوب و البته همه مجريان ملت ما آمادگي لازم را دارند، داراي نظارت عالي و مشاركت وسيع مردم و با شوق و از سوي ديگر انتخاباتي خوب بخشي از انتخابات خوب است، يعني بايد نمايندگان را به صحت و درستي شناخته و راهي مجلس كنيم، كه اولا داراي بصيرت سياسي باشند، موقعيت كشور و شرايط خيزش هاي كشورهاي منطقه را به خوبي بشناسند، انجام داده و هزينه هاي قابل قبول براي تبليغات سالم و درست اختصاص دهند.


كارشناس ارشد مسائل سياسي، در پاسخ به اين سوال كه انتخابات و حضور مردم هميشه به عنوان سلاح بازدارنده محسوب شده، چرا پس از انقلاب در اين سه دهه اخير همچنان بعنوان يك سلاح بازدارنده در دست ملت ايران بوده و آنرا با جان و دل حفظ كرده اند؟
 

اين سلاح بازدارنده بصيرت ملت ايران است؛ كه البته ممكن است مردم كشورمان حتي از برخي امور مملكت داري هم ناراضي باشند كه امري طبيعي محسوب مي شود، ولي مردم ما هرجا كه منافع خود را در خطر ببينند، به ميدان آمده و از حق مشروع خود دفاع مي كنند.
 

ملت ما در اين انتخابات احساس كردند كه دشمن مي خواهد ضرباتي را وارد سازد، در نتيجه با اين احساس خطر قصد دارند خطر قريب دشمنان را به يك تهديد بعيد تبديل كنند كه اين انتخابات قطعا نقش كليدي را دارد.


وي در ادامه افزود: انتخابات ملت ايران بايد سالم و همه مجريان و ناظران بايد پاسدار راي ملت جمهوري اسلامي باشند.
 

لاريجاني در پاسخ به اين سوال كه چرا غرب با وجود شكست هاي متعدد براي ضربه زدن به ايران، ولي همچنان از موضع خود عقب نشيني نمي كند؟ خاطرنشان كرد: عاملان ضربه زننده چه در داخل كشورمان چه در خارج، همه دست نشاندگان غرب هستند و با هدف نابودي دموكراسي چه در ايران و چه در كشورهاي منطقه پيشروي مي كنند؛ چرا كه غرب بدنبال ديكتاتورهاي سكولار است تا بتواند منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي را در منطقه ما محافظت كند و در جا كه راي مردم ملاك باشد، به مخالفت و مبارزه بر خواهند خواست.
 

وي در ادامه افزود: سياستمداران بزرگ ملت ايران بايد بخوبي پرورش يابند كه به بركت انقلاب اسلامي، ايران 30 سال است كه سياستمداران خوب را تربيت مي كند و كساني كه در اين راه قدم بر مي دارند، بايد خود را فداي منافع مملكت شان كنند نه اينكه مملكت را فداي خود كند و ملت ايران از ملتهاي ديگر در تمام زمينه ها پيشروي كرده كه شايد در ظاهر 30 سال باشد، ولي در حقيقت از لحاظ تجربه يك قرن محسوب مي شود.

لاريجاني پيروزي انقلاب اسلامي را به عنوان الگويي اثربخش در تحولات منطقه دانست و تصريح كرد: پيروزي انقلاب اسلامي ايران تاثير بسيار شگرف و عميقي در تحولات منطقه ايفا كرده است؛چرا كه كشورهاي منطقه به ايران نگاه كردند كه چطور براي ملت خود توانسته اند تصميم بگيرند و نمايندگان خود را به مجلس بفرستند يا حتي رئيس جمهور مدنظر خود را انتخاب كنند.

وي در ادامه افزود: ايران در حال حاضر به پيشرفت هايي در زمينه هاي مختلفي همچون علوم و فنون هسته اي، پرتاب ماهواره اميد توانسته با شهرت علمي خود همگان را به شگفتي وادارند.

اين كارشناس ارشد مسائل سياسي، در پايان خاطرنشان كرد: حكومت ايران به دليل داشتن ملاك مشروعيت روشن و خوش تعريف و اتكا به آراي مردم و يا مكانيزم هاي دموكراسي يك حكومت مدرن است.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار