براي اينكه قلبي سالم داشته باشيم بايد تغذيه مناسب داشته و نكاتي را در اين باره رعايت كنيم.

دكتر داود كاظمي صالح، داراي رتبه ممتاز تخصصي قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مصرف ماكيان،(مرغ و ديگر موارد) بر گوشت قرمز و محصولات گوشتي ارجحيت دارد.
و هنگام استفاده از ماكيان پوست آنها را جدا كنيد و ماهي را به مقدار مكرر چند مرتبه در هفته استفاده نماييم.
وي تصريح كرد: در صورت مصرف گوشت قرمز چربي هاي آن را قبل از پخت جدا كنيد و همچنين كباب كردن و پختن گوشت نسبت به سرخ كردن آن با روغن بهتر است.
كاظمي صالح گفت: گوشتي را كه از بيرون مي خريد ممكن است حاوي مقدار زيادي چربي باشد،‌لذا گوشت كبابي و بدون چربي و لخم تهيه كنيد.
اين متخصص قلب و عروق بيان كرد: از روغن هاي اشباع شده استفاده نكنيد و نيز مصرف چربي ها را كاهش دهيد و همچنين به جاي كره از مارگارين استفاده نكرده و كره را هم به ميزان لازم مصرف كنيد.
وي تصريح كرد:سعي كنيد كه بيشتر از شير و ماست كم چرب استفاده كرده و خامه روي شير پرچرب را قبل از مصرف برداريد و نيز از شير و ماست كم چرب به جاي خامه و سس مايونز استفاده كنيد.
كاظمي صالح خاطرنشان كرد: از پختن سبزيجات به مدت طولاني بپرهيزيد چون باعث از بين رفتن ويتامين c آن مي شود.
وي تصريح كرد:از زرده تخم مرغ زياد استفاده نكنيد. و همچنين تخم مرغ آب پز بهتر از پختن آن با روغن و كره است و نيز مصرف جگر سياه،‌مغز ،‌ قلوه را بسيار محدود كنيد.
كاظمي صالح تاكيد كرد: رسيدن فيبر در روز براي بدن ضروري بوده و تا مي توانيد از سبزيجات و ميوه در روز استفاده كنيد، همچنين از غلات سبوس دار مصرف كنيد.
وي عنوان كرد:سيب زميني پخته بهتر از سيب زميني سرخ كرده است و كمتر آن را به صورت سرخ كرده تهيه و مصرف كنيد و مصرف خوراكيهاي آماده مثل بيسكويت،‌شيريني، كيك، را كاهش داده و سس پرچرب،چيپس و پفك نخوريد.
كاظمي صالح گفت:حبوبات را در سبد تغذيه اي خود قرار داده و به ميزان لازم استفاده كنيد و همچنين سويا اثرات كاهنده در كلسترول خون دارد.
وي در انتها توصيه كرد:رعايت تمام نكات تغذيه اي براي داشتن قلبي سالم ،‌كنترل كلسترول و تري گليسريد خون بسيار ضروري است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.