قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : صادرات غیر نفتی کشور در 11 ماه امسال به مرز 40 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذسته 30 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبر نگاران، مسعود موحدی در همایش سراسری حوزه مشاوران جوان اظهار داشت: در 9 ماهه ابتدای امسال 72 درصد ارزش واردات توسط صادرات غیرنفتی تأمین شد که این امر نوید رشدها و توسعه های جدید در کشور خواهد بود.
وی عنوان کرد: تأمین ارزش واردات از صادرات غیر نفتی در سال 57 تنها 5 درصد و در سال 83 به 20 درصد رسید.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط خاص و ویژه ای قرار داریم ، تصریح کرد: از یک رو با بحران اقتصادی غرب و مسائلی که در غرب ایجاد کرده است و از سوی دیگر با تحولات منطقه روبرو هستیم.

موحدی خاطرنشان کرد: دشمنی دیرین غرب با ایران هم اکنون بروز پیدا کرده و تحریم هایی که از سال 58 اعمال می شد رشد و توسعه یافته است.

وی با اشاره به اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال گذشته گفت: صنعت و تولید کشور در حال آماده شدن برای گام دوم هدفمندی هستند و این قانون در مرحله اول با اجرای منظم و ساده روبرو بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نزدیک به 40 درصد تولید ناخالص داخلی به این وزارتخانه مربوط می شود اما با محدودیت هایی نیز برای دستیابی به اهداف روبرو هستیم.

موحدی تصریح کرد: مواردی همچون تغییرات نرخ ارز و مشکلات بانکی در محدودیت هایی را در فضای کسب و کار ایجاد کرده است که در چنین شرایطی باید فکر و تدبیر داشته باشیم.
وی تصریح کرد:با وجود این مشکلات صادرات غیر نفتی در کشور رشد 30 درصدی نسبت به سال گدشته داشته و طی 11 ماه امسال به 40 میلیارد دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال نخست برنامه پنجم توسعه هستیم گفت: اهداف نسبتاً مهمی در این برنامه پیش بینی شده است که در این رابطه می توان به رشد اقتصادی 8 درصدی و دستیابی به 80 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی اشاره کرد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار