سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: كشورهاي عربي براي ميادين مشترك نفت و گاز ايران برنامه هاي زيادي دارند.

عماد حسيني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به برداشت چندين برابري قطر از ميادين مشترك بيان كرد: قطر چند سال زودتر از ايران برداشت هاي خود را شروع كرد و متاسفانه ما نتوانستيم برداشت هاي خود را به اندازه قطر برسانيم.
وي علت عقب ماندگي از قطر را وجود مشكلات زياد مديريتي و سرمايه گذاري اعلام كرد و گفت: چاه هاي پارس جنوبي بايد به صورت حاكميتي اداره شود، براي وزارت نفت امكان اداره انحصاري وجود ندارد و بايد حاكميت وارد عمل شود.
اين نماينده مجلس با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به عسلويه و رهنمودهاي ايشان در آن سفر بيان داشت: اين سفر نشانگر اهميت بالاي پارس جنوبي است.
حسيني چالش سرمايه گذاري در ميادين مشترك را مديريتي و حاكميتي نبودن عنوان كرد و گفت: كشورهاي عربي براي استفاده بيشتر از ميادين مشترك نفت و گاز با يكديگر متحد شده اند.
وي با اشاره به ميدان گازي آوش ادامه داد: عربستان در برداشت از ميدان گازي مشترك آوش سوء استفاده كرده است و اعراب براي گسترش استفاده از چاه هاي مشترك ايران اتحاد نانوشته اي را امضا كرده اند و به دنبال دريافت سهم بيشتر از اين ميادين هستند.
به گفته حسيني در برخي مواقع ديده مي شود كه اعراب براي استفاده بيشتر به كمك يكديگر مي آيند: عربستان به كويت، كويت به امارات و يا امارات به عمان براي برداشت بيشتر ياري مي رسانند./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار