طوفان شديد شن كه شب گذشته قطار مسافري تهران- زاهدان از ريل خارج كرده بود به مقصد بازگشت.

منصور عرب يارمحمدي معاون امور مسافري شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به  اينکه قطار مسافري تهران- زاهدان كه شب گذشته دچار طوفان شديد شن شده بود گفت: اين قطار مسافري روز گذشته در ساعت 16و 55 دقيقه از تهران حركت و در ساعت 19 و 20 دقيقه در محور شورگز بر اثر طوفان شديد شن از ريل خارج شد.
وي ادامه داد: تنها يك لكوموتيو از اين قطار از ريل خارج شد و مابقي قطار دچار مشكل نشد.
وي اضافه كرد: اين سانحه زماني رخ داد كه نيروي انساني و مسائل مكانيزه مشغول پاك سازي محور از شن انباشته شده بر اثر طوفان بودند.
يارمحمدي با اشاره به اينكه براي 170 مسافري كه داخل قطار بودند هيچ مشكلي پيش نيامد گفت:مسافران توسط اتوبوس هايي كه به اين محل فرستاده شده بودند به زاهدان جابجا شدند.
معاون امور مسافري شركت راه آهن با بيان اينكه اين منطقه، منطقه اي بادگير است گفت: تجهيزات و نيروي انساني لازم براي اين محور فراهم شده تا در مواقع اضطراري خدمات مناسب براي قطارهاي اين مسير ارائه شود.
يارمحمدي تصريح كرد:‌ با توجه به اينكه زمان سير از بم تا زاهدان زياد است بنابراين امكان بروز طوفان شن براي اين مسير در مواقعي غيرقابل پيش بيني است و همچنين اين طوفان در محور فهرج بيش از نقاط ديگر است.

وي ياد آور شد: مسافران اين قطار توسط اتوبوسهايي ساعت30 :4 صبح امروز به مقصد رسيدند./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.