نخستين جشنواره سراسري بسته بندي محصولات صنايع دستي سوم اسفند سال جاري با حضور معاون و مديران كل صنايع دستي كشور و جمعي از توليد كنندگان و صادر كنندگان محصولات صنايع دستي و توليد كنندگان بسته بندي در استان زنجان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ويدا توحدي، سرپرست دفتر توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي كشور با اعلام اين خبر گفت: هدف اصلي از برگزاري اين جشنواره،ايجاد فضاي مناسب براي پرداختن به موضوع بسته بندي در صنايع دستي به شكل جدي و تخصصي با حضور همه عوامل و دست اندر كاران مربوطه و سازمان ميراث فرهنگي به عنوان متولي اين موضوع است.  

 

وي با بيان اينكه نبود بسته بندي مناسب از مهمترين معضلات موجود در ساختار صنايع دستي كشور است،افزود:بسته بندي به عنوان عاملي تاثير گذار در جذب مشتري،افزايش فروش و صادرات ،به صنايع دستي هويت می دهد و كالا را شناسنامه دار مي كند.

 توحدي با تاكيد بر اينكه شناسنامه درج شده بر روي بسته بندي اصولي 2 زبانه و معرف كالا براي كشورهاي خريدار و وارد كننده است،گفت: دست آورد كارگاه آموزشي منطقه اي با موضوع بسته بندي كه به مدت 7ماه براي هنرمندان و بخش اجرايي دست اندر كار اين حوزه برگزار شد در اين جشنواره ارائه مي شود.

 وي افزود: از 31استان كشور20استان به مرحله توليد نمونک و طراحي و 13 استان به مرحله توليد بسته بندي رسيده اندكه اين طرحها در جشنواره عرضه خواهد شد. 

توحدي افزود:برگزاري نشست تخصصي با موضوع بسته بندي و نحوه هزينه كرد بخش دولتي در ستاد و استانها در اين حوزه و ارائه راهكارهاي مورد نظر، بحث و تبادل نظر با معاون صنايع دستي كشور و معاونان صنايع دستي استانها از ديگر بخشهاي اين جشنواره خواهد بود . 

سرپرست دفتر توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي با بيان اينكه براي ايجاد و گسترش بسته بندي در حوزه صنايع دستي 3 سياست كلي فرهنگ سازي ،تشويق و الزام در دستور كار معاونت قرار دارديادآور شد:در حال حاضر در مرحله فرهنگ سازي هستيم و اين مهم را از طريق برگزاري كارگاههاي آموزشي و جشنواره ها پيگيري مي كنيم./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.