تمامی دانشمندان و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در تلاشند تا بتوانند ماهواره ظفر را با سرعت بالا به اتمام رسانده و درخرداد سال 92 در مدار قرار دهند.

حسین بلندی، مدیر پروژه های ماهواره ای دانشگاه علم و صنعت در گفتگو  با خبرنگار گروه نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: سال گذشته نمونه مهندسی ماهواره ظفر را به پایان رسانده و رونمایی کردیم و درحال حاضر نمونه های کیفی و فضایی مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: امیدواریم با روندی که ما در زمینه ماهواره در پیش گرفته ایم بتوانیم حداکثر تا خرداد 1392 این ماهواره را به صورت پرتاب شده و آماده در مدار داشته باشیم.
بلندی اظهار داشت: پیشرفت های فضایی دانشگاه علم و صنعت بسیار چشمگیر است و سرعت این پیشرفت بسیار بالا است یعنی عملا ما در فرایندی قرار گرفته ایم که همچنان که جلو می رویم و دانش و تجربیات ما افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: بحث هر صد ماهواره بعداز پرتاب جز نکاتی بوده که ما تاکنون هیچ تجربه ای از آن نداشته ایم اين در حاليست كه مجموعه  کامل یک فرایند نیازمند دانش های متفاوتی بعد از پرتاب و ماهواره است که  در حال حاضر این سه جزء در دانشگاه علم و صنعت وجود دارد.
وی پرتاب را یکی از بخش های مهم ماهواره دانست و گفت: مسئولین و دانشمندان این زمینه تاکنون گام های بلند و خوبی را برداشته اند وتوانسته اند بسیار عالی ماهواره را در مدار قرار دهند.
بلندی خاطر نشان کرد: ما فرزندان ایران هستیم و تلاش کرده ایم تا وظیفمان را در برابر این ملت شریف با تمام توان انجام دهیم./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.