معاون امور عمرانی استانداری قم از اجرای طرح تفکیک و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدأ در شهر قم خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، جواد دلاوری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم برگزار شد با اشاره به تولید روزانه 670 تن انواع پسماند در شهر قم اظهار داشت: سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری قم با اجرای طرح تفکیک پسماندهای خشک از تر و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدأ با هدف جلوگیری از انتشار آلودگی در محیط زیست شهری، در بازگشت بهینه این مواد به چرخه تولید اقدام می‌کند.

وی افزود: این طرح با استفاده از روش‌های نوین و برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و کمک به اقتصاد کلان، به حداقل رساندن دفع پسماندهای شهری و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و کیفیت خدمات شهری انجام خواهد شد.

معاون استاندار قم ضمن دعوت شهروندان به همکاری با سازمان بازیافت گفت: لازم است رسانه‌های عمومی با بهره گیری از ظرفیت و توان رسانه‌ها در آموزش و فرهنگ سازی این امر مهم اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پاکسازی ورودی شهر قم از محور کوه سفید شد و گفت: ورودی شهر قم از این محور به دلیل تخلیه پسماندهای سنگبری‌ها چهره نامناسبی دارد که لازم است این محور پیش از آغاز تعطیلات نوروزی پاکسازی شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.